Saturday, 1 June 2013

Ini Brotherhood dalam asrama

Assalammualaikum

Ya, betul.
Dah 3 bulan gua tak update blog.
Makanya, dengan ini, gua kasi chance untuk lu orang maki hamun gua selama tiga jam.
Tiga jam adalah satu tempoh yang lama,
jadi gunakanlah ia dengan maki hamun yang power2.
Banyak sikit pahala gua hendaknya. kahkahkah

Baik.. Tiga jam anda bermula sekarang.....



























Tetttt. Ok selesai tiga jam sesi caki maki,
kemain lama makinya ya?

Baiklah, lupakan hal tak update blog.
Teruskan dengan entry.
Cerita entry harini adalah kesinambungan entry gua kena gantung asrama.


"Shawn, Cipon, Khalid!' masih segar kedengaran suara Ustaz Khai memekik nama-nama kami.
"Jumpa saya di bilik warden." ujarnya.

"Sah, kantoi dah kita ni" Cipon bersuara risau.

Sebelum menuju ke bilik warden, untuk mengelakkan diri dari dikenakan tindakan disiplin;
sebuah jalan cerita telah direka kemas oleh kami bertiga.

Sebenarnya, gua sikit pun tak risau.
Sebab kawan gua yang nama Cipon kata brotherhood asrama tu ini macam;

"Pe'el budak asrama,
susah senang bersama.
biar pecah diperut jangan dimulut,
kalau muka pecah tu, belakang ceritanya saudara."

Pergh ayat dia menangkap sanubari gua.
Kalau kasi ayat dia ni dekat M.Nasir mau jadi lagu siulan rakyat ni.


Sesudah itu, ketiga-tiga kami berkumpul di luar pintu bilik warden.
Masing-masing dah hafal skrip nak menipu sekejap lagi.

Gua, orang pertama kena panggil masuk bilik warden
Soal siasat dimulakan. 5 orang warden gua hadap itu malam.
20minit sesi soal siasat dijalankan ke atas gua.
Habis semua warden gua tipu dalam tu beb. kahkah


Selesai sudah siasatan, gua keluar rakus-rakus, mendapatkan rakan seperjuangan.
Muka riak yang tiada sudah gua lontarkan ke mereka. Saja nak tunjuk eksen ke kawan gua lagi dua orang tu. kahkahkah

Kemudian giliran Cipon pula dipanggil masuk.
Selang 2 minit, beliau keluar.
Gua naik hairan. Apa fasal sekejap sangat?
Anak mata gua jatuh pada muka cipon. Gua pandang dalam-dalam minta jawapan solid.
Cipon kembali pandang gua, sambil tunjuk isyarat sembahyang India tanda sorry.

Amboi, ini adalah cilakak!


Warden panggil nama gua semula.
"Terel hang menipu?"
gua kena bantai dengan serius malam tu

cilakak. brotherhood asrama konon.

95 comments:

  1. kahkah. belasah teghuk je membe tu. buat kantoi. spoil je. haha.

    ReplyDelete
  2. hahahaaa..lawak betul..brotherhood sangat kan...heheee

    ReplyDelete
  3. bai

    brotherhood mana main belasah. ciom2 je. haha

    ReplyDelete
  4. Cipon sembang kemaih...

    ReplyDelete
  5. spoil la membe hang tu!!! marah lak gua..

    ReplyDelete
  6. hahaha,,

    patut kau baginye bau kentot kau yang maut tu kat member kau tu. konpem 7 hari 7 malam pengsan.. haha

    ReplyDelete
  7. Ustaz pun nama nk glamour ... Ustaz Dambaan Pilu ...

    ReplyDelete
  8. laa,, aku baru tahu ko balak si zyra,, korang sama sempoi,, suke3!!! hehehe,,, memang aku maki sepenuh hati weh,, berbulan tak update,, ces,,

    ReplyDelete
  9. anon

    haha. sembang kemaih sekali kantoi

    ReplyDelete
  10. sheyla

    haha. tak baik. gua rasa dia kena pressure tu

    ReplyDelete
  11. cik ummi

    baik gua bagi ke warden je

    ReplyDelete
  12. azman

    hang jgn main. dia ada 6thseng. lu ckp ni pun dia dah hidu tahu?

    ReplyDelete
  13. muja

    jilakak, ada jugak yg maki betul.

    kayu balak ke apa, balak2 ni? hahai

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. kesiannya kat ko shawn. sobsob

    tumpang simpati untuk lu :3

    ReplyDelete
  16. schaze

    apa simpati pulak. dapat cuti free 2minggu kot. kikiki

    ReplyDelete
  17. hafizam

    kamain ganaih lu ni. seram tahuuu

    ReplyDelete
  18. ekekeek aku nak gelak boleh tak shong?? hahahahahhaha gelak selama 3 jam tanpa henti... :P

    ReplyDelete
  19. first!!

    ah peduli hape kalau bukan first pun..jap aku baca entry ni dulu..hahaha

    ReplyDelete
  20. hahahahahahahaha..

    bagus jugak brotherhood korang..dah itu jer komen aku..jumpa 3 bulan lagi..

    ReplyDelete
  21. Paripari

    tu gelak ke sawan sampai 3 jam?

    ReplyDelete
  22. en H

    karang makan siku jugak kang. hahaha. tajam betul. ok jumpa lagi 4 bulan :p

    ReplyDelete
  23. Yeyyyyyy!!

    *high 5 dgn Cipon, saya Ciput, Hikss

    ReplyDelete
  24. Terbaik la lu..

    Terer hang menipu..

    Sila ajar gua. Gua minta helep ni..

    Hahah

    ReplyDelete
  25. zira

    ciput ni kalau masuk bilik warden mesti kantoi jugak ni :p

    ReplyDelete
  26. haziq,

    gua tipu pun kantoi, apa guna. haha

    ReplyDelete
  27. sisterhood gua dulu kuat weh...walau dihunus lembing brsalut racun rumpai,pun gua masih xkn pcah rahsia..ceh.

    ReplyDelete
  28. tugau gates

    kalau gua sekolah lu kan best. gua intai semua orang. eh apa pulak tu. kahkahkah

    ReplyDelete
  29. gua syak cipon ada pertalian persaudaraan ngn ustaz khai hang..

    *awat hang lukih perot ustaz hang boroi semacam je

    ReplyDelete
  30. little less

    awat lu tuduh ustaz gua boroi, awat awatttt? awrrrr hahhaa

    ReplyDelete
  31. Replies
    1. tak apa sadis pun, dapat cuti free. hehe

      Delete
  32. yg penting lu tak layak jadi abang abang. lu kemetot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah akak area jalan reko. maafkan kanda

      Delete
  33. oh . shong ni kepalalah? ketualah ni? haha.

    hampa semua buat salah apa ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan kepala, ekor je. *dalam case diatas mmg la kepala. ciss zaman gelap

      Delete
  34. Haaha..spoil sungguh kawan lu tu..lu belasah la beliau semula

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah. tak gaduh pun. kamceng je lagi lepas tu

      Delete
  35. masuk raja lawak mau??? hahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bintang mencari bintang atau kilauan emas gua mahu lah

      Delete
  36. hihihi tiada maaf bagi mu..rasakan sebatan padu dari ustaz..hihii

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan kata sebaat. tamparan jejaka pun dapat

      Delete
  37. ni kantoi buat mende ni sampai kena gantung nih. result spm still gempak gak. natang. hahahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. spm dulu meniru, tu dapat 15 A. kakakak

      Delete
  38. keh333333 kau ni macma macam la

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah wak. nasi lemak 1 please. kahka

      Delete
  39. hahahaha.. tuelah. brotherhood lah sangat ^_^

    ReplyDelete
  40. Kutuk 3 jam dh habis ke??? Boleh tuju lagu?

    ReplyDelete
  41. menitik airmata la bace ke-brotherhood-an korg,,,mane cipon skang? haha :D

    * nak komen jugak,,kopipes pon kopipes lahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sihat cipon. khabarnya bakal menjadi PM australia

      Delete
  42. ape lg,sumbat pale si cipon tu kt lubang jamban la..ahaha

    ReplyDelete
  43. Replies
    1. apahal ada tanda seru kat muka lu. kagum dgn gua ke apa

      Delete
  44. kah kah kah..padan muka ang

    ReplyDelete
  45. grrrrr. wakakkakakak.. tak baik menipu habaq hang . wakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak menipu kena gantung, baik test menipu dulu :p

      Delete
  46. hahahhaa...sama aje citer asrama...pernah merasainya...memahami2..

    ReplyDelete
  47. padan muka hang.. brotherhood la sgt kan.. kan dah kantoi... muehehe :p

    ReplyDelete
  48. brotherhood kelaut namanya.......he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ke laut port dickson takpa. ini ke pasifik. lemas2

      Delete
  49. kompom cipon ni panatik hindustang..buat simbol bagai..dah tu x brotherhood lg tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. tak pasti lah gua. mungkinnn

      Delete
  50. lama gila kot lu x hapdate blog lu

    ReplyDelete
  51. jak bila muka ang kuar paper nih???glamerla lu masuk utusan..kahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama dah. 4 bulan lepas kot. tak ingat dah

      Delete
  52. hahhaa harap-harap.. yang kena belasah tu muka tak pecah.haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpecah. masih kacak seperti baru lahir

      Delete
  53. kemain semangat menipu last2 kantoi ish ish

    ReplyDelete
  54. haha.. ayat power tp kantoi jugak
    lepas nie nk mintak alasan refer kt shawn dulu

    ReplyDelete
  55. HAHAHA... lama gile xlayan baca2 blog sejak bz keje.. brotherhood kalau kene ugut mmg kesian la. mesti kantoi beb.. hahahha

    ReplyDelete
  56. hahahaha. kan dah kantoi. apapon, tu la memo tym sekolah kan.. hhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah, takpa. memori tu yang penting. gantung pun gantunglah

      Delete
  57. tu la menipu.kan dah kantoi. sekarang ko ada perangai nak menipu lagi tak? haha =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang ni nak menipu pun tak reti weh :p

      Delete
  58. Menipu lagi.. tapi si cipon mmg ciwpan ar... Jora...ckp pompang xcover geng... Tibai balik r

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g