Sunday, 13 January 2013

Ayah, saya kena gantung sekolah


Assalammualaikum

Itu pagi,
gua sampai ke asrama gua dengan kereta berjenama Malaysia, Proton Waja silver bapak gua.
Gua salam cium tangan harum bapak gua, bau bedak orang muda-muda, Dashing
Boleh tahan remaja juga bapak gua ni. hikhik

Gua berjanjimanis pada bapak gua yang gua tak akan buat kesalahan lagi.
Laju-laju, tanpa berfikir panjang, gua terus masuk kelas gua,
Gua teka ramai kawan dah rindukan gua.

***
“Amacam cuti panjang? best?”
lebih kurang dialog KL gangster cara sindiran cikgu gua, Cikgu Sharil.

2minggu,
Tempoh cuti percuma yang ditawarkan pengetua sekolah atas kesalahan gua.
Kesalahan apa? Gua tak boleh cerita. Yang penting bukan merogol orang. Sekolah gua semua jantan beb.


“Kau ni mesti dulu dari sekolah agama kan?” Cikgu sharil menyambung lagi perlinya.
Perli yang ke-dua ni gua tak berapa faham sebenarnya. Secara kasar, dia nak tunjukkan yang budak sekolah agama ni problematic. Itu kot maksud beliau. 

Gua tetap tak hiraukan. 
Kawan2 gua sengih sahaja tengok gua. 
Rindu habis lah tu kononnya, 2minggu tak jumpalah katakan. Awrr  

***

Itu malam,
Gua pergi tengok bola (champions league) secara sembunyi-sembunyi.
Nak bersorak pun susah sebab sekolah gua memang mengharamkan pelajar tengok tv selepas pukul 11malam.
Jadi kalau nak bersorak tu, hanya gaya je diperlukan. 
Hanya gaya. Mutu dan keunggulan tiada. Apa lagi jeritpekik.


Tim Arsenal bermain cantik. Tgh cantik-cantik punya main, budak jerit, “cikgu G oih!”
Gua dan kawan-kawan gua, 
semuanya berlari menyelamatkan diri masing2. 

Power betul Cigu G itu masa. Daripada sepuluh, dia berjaya tangkap lebih kurang 7 orang.
Gua? Gua menyorok dalam bilik gosok, 
tempat junior2 selalu gosokkan baju gua (bukan buli) 


***
10 minit gua menyorok.
Satu tempoh yang agak panjang. 
Peluh mula mengalir celah tiyak, 
celah pungkok malah celah...okcukup, jijik pula gambarannya.kehkeh
Keadaan sudah tenang gua kira.
Gua keluar dari bilik gosok, 
sedang gua menarik tombol pintu, pada masa yang sama, pintu dikuak dari luar. 
Jibai! Mata betentang mata. Cikgu G senyum atas kejayaannya menangkap gua.


Cikgu G mulakan rundingan
“Kau ni dahlah baru kena gantung, buat masalah lagi. 
Kenapa kau tak tidur lagi?Aku bagi dua pilihan jawapan; A, kau tengok bola tadi, B, kau mencuri.”
Gua teka pilihan jawapan itu kejam. Tapi mudah.

“Saya tengok bola tadi cikgu, A”
Bibir cikgu G meleret senyum,
meleret sampai Yugoslavia dia punya senyum suka dengan jawapan gua.


Zasss~ rotan hinggap ke pungkok montok gua

Bedak jenama Dashing.
Harum tangan bapak gua pagi tadi tiba-tiba muncul di hidung gua. 
sobs maafkan gua bapak.
Janjimanis pagi tadi tak ditepati.


p/s: entri untuk bapak gua sebenarnya

p/s 2: "fynn jamal, biar" pencetus entry ini
Shawn Razaleigh

116 comments:

  1. 1st !! haha..bro salu la update blog..aku suka bangat sama blog kamu..mcm baca ujang je tergolek2 aku..kah3

    ReplyDelete
  2. si kosong

    akan diusahakan. salam awrrr

    ReplyDelete
  3. hehhee. .plihan A dan B je .C nye mana? hehe :D

    ReplyDelete
  4. ganas memang ganas. komfom banyak gay kat sekolah lu. hahaha :P

    ReplyDelete
  5. aku dah join segmen kat blog si dia.haha..tlg kasi hadiah myvi ye shawn..

    ReplyDelete
  6. jahat siakkkk kena gntung skolah.... kah3x!

    ReplyDelete
  7. hahahaha.. sian sungguh pak ang..

    ReplyDelete
  8. HAHAHAHA
    sekolah manakah ni?? terbaik arr

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. cam best jek sampai kena gantung ..
    kruhkruhkruh :D

    ReplyDelete
  12. ingat bapak pakai dashing anak ingatla.tak jugak ghupenya..hahha

    ReplyDelete
  13. rupa-rupanya shon seorang murid yang "baik.skema dan mendengar kata " pada ketika jaman muda2 nya..hahahaha

    ReplyDelete
  14. vanilla

    pilhan C, menipu. tapi gua jujur orang nya. kahkahka

    ReplyDelete
  15. nanie

    gua tak pasti kewujudan gay. tapi gua syak ada

    ReplyDelete
  16. si kosong

    jgn kata myvi, mycard gua hadiahkan

    ReplyDelete
  17. badrul hisyam

    tak lah jahat. tapi ada sorg cikgu nama mcm lu pernah tumbuk gua. jibai hang.

    ReplyDelete
  18. cimot

    kesian, anak beliau nakal mcm drakula

    ReplyDelete
  19. cik amal

    sekolah pendidikan khas kulim :p

    ReplyDelete
  20. nina ayra

    mungkin perlu pakai bedak cap kemeyan

    ReplyDelete
  21. umie

    kehkeh. janji melayu bak kata org putih

    ReplyDelete
  22. zaxx

    gua memang sopan, rajin malahan wangi pula. hiks malu titew.kahkah

    ReplyDelete
  23. ahahha... rindu giler zaman sekolah dulu jadi budak nakal... tapi guwa bukan dari sekolah asrama.. so memang guwa boleh tgok tb sampai lebam mata... huhuhu....

    :P

    ReplyDelete
  24. sakir rahman

    ahh untungnya. tapi efek budak asrama ni gua rasa skrg dah tak suka tgk tv

    ReplyDelete
  25. kes homoooo eh kena gantung hahaha nak tanya sito arh.

    ReplyDelete
  26. hahhaa gantung sama dia..moga2 dia akan insaf,hahah

    ReplyDelete
  27. aku tak rasa la 2 minggu cukup panjang,, patut kasi 2 tahun kot,, baru nk insaf,, kih3

    ReplyDelete
  28. perangai camtaik..... naseb baik bukan anak aku... hehe....

    ReplyDelete
  29. kakakaka tengok bola pakai kain pelikat, tengah tengah lompat lepas tu terlucut

    ReplyDelete
  30. tu bukan janji ditepati.tu janji dicapati.haha

    ReplyDelete
  31. unimeow

    sedap juga, boleh ngap janji2 tu

    ReplyDelete
  32. cikpia

    haha. dah berubah kot. sopan ni

    ReplyDelete
  33. mujahidah

    kalau cuti 2 tahun, baik gua kawen time tu,haha

    ReplyDelete
  34. dhiya

    haha, try la tanya. bkn homo. jilakak apa lu pk ni. hahahha

    ReplyDelete
  35. farahizzati

    lebih kurang fly berat dia. :p

    ReplyDelete
  36. betul lah tu gua yg tumbuk.. kakakakaka!

    ReplyDelete
  37. cikgu badrul

    sumpah tak sakit time tu. saya pura2 sakit je. nak jaga kewibawaan cikgu depan pelajar lain. kahkahkah

    ReplyDelete
  38. rotan tu makanan gua hari2 selama 4tahun di asrama. haha

    ReplyDelete
  39. Zapira

    Patut kuruih. Makan rotan

    ReplyDelete
  40. kuikuikui.. manusia ni, benda yg dilrg2 lah yang suka dibuat. pastu klu kantoi, menyesal r konon. tp, nk buat lg.. hahaha..

    ReplyDelete
  41. nakal jugak lu dulu ek? dasat, dasattt

    ReplyDelete
  42. izfanora

    kantoi lah yg mengajar jadi baik :p

    ReplyDelete
  43. takpe.demi arsenal la kan?sobs3..aku harap wenger kenang pngorbanan kau

    ReplyDelete
  44. hampir kentut berair gua bace blog lu ni

    ReplyDelete
  45. oooo..rupe nyer lu g skola....
    ok dahh..tu je gua nk komen..
    huhuhuhuhuh....

    ReplyDelete
  46. sengaja gua tumbuk slow2.. karang kes cikgu gantung skolah.. budak skolah kena gantung tak masuk paper.. cikgu kena gntung skolah masuk paper..

    ReplyDelete
  47. kahkahkah . skolah lu jantan je smua . skolah gua gadis gadis . mauu koyakk weii kain sekolah panjat pagau , kehkeh

    ReplyDelete
  48. untuk la ada junior yang nak gosok kan baju hang..pembuli!!! :p

    ReplyDelete
  49. nasib tak kena extend cuti.haha

    ReplyDelete
  50. wah..lu sudah tanam tebu di tepi bibir sama ayah lu..


    *lu kira legend la ni masa sekolah??otai la?? hahaha :)

    ReplyDelete
  51. sekolah apa? unisex tak sekolah tu whahahahaa

    ReplyDelete
  52. dkna

    sekolah ASiS kl. multisex kot

    ReplyDelete
  53. nyamuk

    :p memang stai gini. nak buatguane

    ReplyDelete
  54. marcella

    lebih kepada lagenda budak syaitonirojim

    ReplyDelete
  55. inche

    depa buat atas kerelaan masing2 kot

    ReplyDelete
  56. cekbolat

    sapa suh pakai kain. pakai lah legging

    ReplyDelete
  57. badrul

    ala hang memang pesen nak nampak gerun ja dulu. kahkah (penat berlakon dah woi)

    ReplyDelete
  58. asrafovic

    haha ingat gua pesen tak p skolah ke?

    ReplyDelete
  59. haziq

    dah nama pun blog kentut. haruslah terasuk

    ReplyDelete
  60. tugau

    jarang pempuan tera pasai bola. awrrr

    ReplyDelete
  61. entry yang me reminiscence kan gua back to 1991-sekolah menengah dan 1993 UiTM...huhu.

    ReplyDelete
  62. xpadan dgn muka inesen, tp perangai... nauzubillah.. hahahaha

    ReplyDelete
  63. adusss.. sakitnya kna rotan! bawa bersabar ye! btw, comey nomey illustrations ;p

    ReplyDelete
  64. hihihi tak bosan baca dari first sampai ending..

    kelakar :)

    ReplyDelete
  65. ahahah peluh mengalir celah tiak ??? eeeeehhihiihihihihi...shawn, takde sign up untuk jadi pelukis lawak komik ke ??

    ReplyDelete
  66. cuti sekolah sememangnya tak cukup panjang.haha

    ReplyDelete
  67. aku pernah kena gantung sekolah sekali je.. takpernah yg kedua kalinya. haha

    ReplyDelete
  68. eh pesen gantung menggantung ni memang dua minggu eh? gua dulu kena gantung hostel pun dua minggu bahaha sebab fly semata2 nak tengok bola. lagi awrrr dari lu kahkah

    ReplyDelete
  69. hahaha..gelak guling2 cheq..kihkih..awatnya gatai sgt p tgk bola tu..ang tataw ka ada siaran ulangan siang hari..ish3..cian montot ang..hiks :p

    p/s : mohon nakal ag.. :p

    ReplyDelete
  70. Matematik tambah+hang pun boleh.. XD

    ReplyDelete
  71. yana

    haha. ulangan tak sama dgn betoi2

    ReplyDelete
  72. AQ

    tgk jenis kesalahan kot. kalau setakat bunuh nyamuk, gantung 3 menet je

    ReplyDelete
  73. faridah

    haha. gua pun sekali je woi. tapi mengajar betul

    ReplyDelete
  74. leya

    hehe. best kenangan asrama ni. macam2

    ReplyDelete
  75. miz tina

    haha. muka gua mmg baik. perangai pun baik. eh :p

    ReplyDelete
  76. fadh leyanie

    ni bkn cuti biasa lah

    ReplyDelete
  77. leeza dayasari

    kena geletek dek apa hatinya tu

    ReplyDelete
  78. maya mustwanny

    hehe. tq baca karangan spm ni. haha

    ReplyDelete
  79. namee roslan


    sign up jadi pelawak komik? kang tak lawak cemana, namee sorang je gelak. sadis2

    ReplyDelete
  80. Lawak gilerlah.. Siap bagi pilihan. Tengok bola ke mencuri. Tapi memang, tak boleh tengok bola bila dah tengah malam.

    ReplyDelete
  81. kan dah kantoi, hahaha.. btw, fynn jamal best!

    ReplyDelete
  82. kahkahkahkah.. lu mmg rock bro.. muka bajet comel.. tp perangai bajet gangster gak ni..hahaha...

    btw.. nice... jarang bc cerita sampai btol2 habes.. :D

    ReplyDelete
  83. hahahaha..gangster rupenye die..

    ReplyDelete
  84. malang yg bertimpa-timpa.. hahaaa. gengster

    ReplyDelete
  85. gila bapak ahhh gantung kolah tu, hahaha .. janji manis belum cukup 24 jam , ihikss

    ReplyDelete
  86. patut ke aku erbayang tang part peluh meleleh tuh??kahkah

    ReplyDelete
  87. ni lah dia. hasil sekolah agama. * gua sekolah agama gak dulu oihhhh!!

    perghh. tere pak lu shong. dashingggggg!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  88. Ish ish ish..nakal benor shawn ni haa...

    ReplyDelete
  89. awrrr...wa tabik sama lu...sebab masih sedar nk cium tgn bapak bila buat salah...hahaha

    ReplyDelete
  90. buy valium walmart pharmacy valium - buy valium singapore

    ReplyDelete
  91. tramadol 100mg order tramadol online overnight - buy tramadol online with mastercard

    ReplyDelete
  92. http://www.achildsplace.org/banners/tramadolonline/#9817 buy tramadol cheap no prescription - buy tramadol overnight shipping

    ReplyDelete
  93. buy discount ambien can you buy ambien in mexico - buy ambien us

    ReplyDelete
  94. kirim salam ke cikgu G. hikss.

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g