Friday, 28 December 2012

Tips menghadapi perompakahahkah

Assalammualaikum

Ya, sudah 2 bulan gua tak memberi nafkah ke lu orang.
2 bulan beb tak update blog .
2bulan woi. 2bulan.
2 bulan beb tak datang yedyed. Dah mengandung ke hape gua ni? (tiba2)

Ok.
Lu orang toksah tanya ke mana gua mengilang.
Ceritanya macamni, (nakjugak bagitahu kenapa gua hilang, kah3)
Gua sebenarnya telah disembunyikan hantu tetet.
2bulan. Lemas. Hanyut. Berlengaih.

Hmm ok...
apasal semua benda gua tulis bajet lawak semua tak lawak ni. kahkahkah (sekali lagi tak lawak.)


Ah mampuih la tak lawak pun.
Kita teruskan dengan tajuk entry gua.
Tips menghadapi perompak:-

1. Bodohkan beliau
Ungkapkan kata2 yang mampu memperbodohkan perompak,
beliau akan rasa down untuk merompak,
lantas menangis mendapatkan bonda masing2 di penjuru katil rumah.

contoh bodohkan perompak

2. Harrrrr~
Apakah itu harrrr? harr tu sebenarnya bunyi nafas lu orang.
Untuk memastikan teknik ini mujarab,
sekali kan harrrr lu orang bersama diet seperti petai cicah sambal cicak mati seminggu.

teknik "harrrr~"


3. Bela binatang peliharaan (yang wajar)
Lu orang boleh cuba bela haiwan peliharaan.
Maksudnya, binatang yang mampu melindung lu orang.
Jangan bela ikan guppy pulak. Memang tak boleh nak menolong.
Gua teka paling cerdik, lu boleh bela Pokemon.

Contoh binatang pelindung



4. Simpan duit di tempat selamat
Jangan simpan duit di tempat terang2an
seperti di atas dahi atau di pergelangan tangan,
simpan lah duit anda di dalam BRAzil.

contoh menyimpan duit di dalam bank BRAzil secara salah


5. Simpan kuku panjang
Teknik ini bukan saja dapat mecakar perompak,
malah lu orang boleh siat kulit beliau dan cepat2 hantar ke makmal forensik.



Baiklah sekian sahaja update minggu ini (bajet update tiap minggu)
Mari mencegah perompak.
1 Suara, 1 Semangat, 1 Tekad! *lagu PLKN berkumandang*


Shawn Razaleigh

r k g fb like

r k g