Tuesday, 14 August 2012

Entry Raya: Wowowoh Balik Kampung~

Assalammualaikum

Semua diam.
Tirai pentas dibuka.
Penonton bersorak gembira.
Tiada hero di atas pentas.
Penonton melontar riak hampa.
7.4 saat. Sunyi. Senyap. Sepi.

Tiba-tiba,
Seorang hero turun dengan tali
dari bumbung stage.
Pakej lengkap.
Gaya. Mutu. Keunggulan.
Penonton kembali bersorak gembira.
Tidak kurang juga yang melopong, ternganga
Lampu dihalakan ke hero tadi.
Shawn Razaleigh rupanya.
Royal Albert Hall makin gamat.

kahkahkahkakah.
Shawn Razaleigh, turun dari bumbung tanpa bantuan stuntman (BUKAN gambar hiasan)

Haha. ok2.
Lupakan intro berangan tadi. Gua sebenarnya nak buat simple entry untuk raya ni.
7hari lagi. Awrrr
Hmm tahun ni InsyaAllah gua balik kampung dekat Batu Pahat, Johor.
Siapa2 yang ada area situ boleh lah roger2,
kot2 nak bagi duit raya ke kann? kihkihkih

Apa tajuk entry tadi?*pelupa (scroll atas balik)
Ok, "Balik Kampung" tajuk entry gua.
Ya, perasaan balik kampung ni seronok.
Sebuah seronok yang lain macam sikit.
Lagi2 bila tengah drive tu,
tiba2, radio keluar lagu raya, "balik kampung, sudirman"




Sebenarnya, gua suka part chorus lagu ni ja. Boleh jerit2. Awrrr
wowowoh balik kampung, wowowowoh balik kampung,
wowowowoh balik kampung. hati girang~






lagu pencetus eksiden


Baiklah luorang semua,
Hati2 balik kampung. Selamat Hari Raya.
Tapi raya sekarang dah kurang meriah lah.
Pagi raya semua duk tgk tv. Takpun main ifon,ipad,ipod,iloveu,isetan.
Nokarom betoi.

P/s: Lagu balik kampung ni sumpah boleh buat eksiden. Menjerit kemain dalam kereta. kah3.
p/s 2: Untuk tips elak kemalangan boleh baca blog ni, best2 ZoneZyra
Shawnrazaleigh

92 comments:

  1. 2nd Balik Kampong!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. wu wuu bestnya blik kg, naaaaaakkk




    ekot :3

    ReplyDelete
  3. woiiiiii jgn lpe turun teluk intan.. hhahaha..agak2 nk wet raya laaa kan..

    ReplyDelete
  4. cimot

    jadah teluk intan bkn perak ke? aku balik johor. cemana tu awrr

    ReplyDelete
  5. eh, umah kite kn dekat...sbelah je..bleh la raya sama2...kikiki

    ReplyDelete
  6. Selamat hari raye laa bro...polo cini GBS

    ReplyDelete
  7. kazen

    oih budka GBS mana yg baru folo gua ni. nokarommmm. haha

    ReplyDelete
  8. Selamat hari raya! Wah, tak sabar nak balik kampung ye? MM tahun ni beraya kat Ipoh, belah husband.. Lepas tu mungkin ke Teluk Intan beraya ke rumah saudara mara belah husband.. Tahun lepas dah balik kampung MM di Trgnu.. =)

    ReplyDelete
  9. @MK
    hahah. tah samseng rempit v3 jadah apa tah

    ReplyDelete
  10. ambboooiii tak sopan langsung turun ngna tali. hahahaa

    ReplyDelete
  11. MM

    teringin nak raya cm hang jugak ada belah2 :p

    ReplyDelete
  12. ehh ada dua stereng ke kat dalam kereta tu??

    ReplyDelete
  13. wa pon suke part woo woo tu je..rase dunia ni wa sorang yg punyer!hoho

    ReplyDelete
  14. weyh shawn ! SELAMAT HARI RAYA , KALAU TAK CUKUP PUASA TAK BOLEH RAYA ^,^ mavelet mavelet . haha *sengeih sorang sorang* tak cakap kau orang batu pahat, pegedahh dekat seyhh. mati mati aku ingat kau orang utara . haha ehh meh la mai rumah :D *tayang gigi* Jemput lah beraya eh ala dekat je. rumah miza dekat ayer hitam, batu pahat, johor ^,^ ajak lah ramai ramai. Teringin nak jumpe lu bro dengan penduduk blog seMalaysia ni :)

    ReplyDelete
  15. lagu pencetus eksiden? wahahaha
    selamat hari raya :D

    ReplyDelete
  16. selamat hari raya maaf zahir dan batin....

    ReplyDelete
  17. cik teddy

    dunia ana yg punya lagu pramlee. :p

    ReplyDelete
  18. cik chokie

    hahah. hang igt aku org utagha? bila masa cek ckp utagha? haha

    ReplyDelete
  19. todia cecita tggi nk turun dgn tali!
    hang ni la shawn! hahahaha
    la johor ka?? aku pon ingt hg org
    utagha! hahahaha







    slm ramadhan,
    cik ana

    ReplyDelete
  20. sekampung ghopenye...celah mane bp?

    ReplyDelete
  21. berangan lebih :P hahaha. gua pon suke part korus tu. seronok kemain kalau nyanyi reramai. :))

    ReplyDelete
  22. intro ko tak tercapai akal sungguh... hahaha

    ReplyDelete
  23. kambing...!! selamat hari raya.. weyh.. tang mana yang barunye??

    ReplyDelete
  24. mcm mana nak balik kampung...
    tinggal pon kat kampung... :)

    ReplyDelete
  25. hahahaha selamat hari rye shawn ! awrrrrrr ;)

    ReplyDelete
  26. yeay! balik kampung makan lemang hehehe!

    ReplyDelete
  27. woii shawn..kg aku batu pahat gak.. mai umah aku, seri medan..

    ReplyDelete
  28. 17/8 ni befdey gua.. so gua mohon mohon mohon sangat ade hadiah dan dwet gaye utk wa..kalo tak, wa dah niat nk bakar blog lu..
    niat bulan pose kene tunaikan..hahaha!

    ReplyDelete
  29. kihkihkih..seram plak kate lagu sudirman tu lagu eksiden..

    ReplyDelete
  30. hepi birthday shawn. eh salah tajuk. tengok title balik *pelupa. ohh balik kampungg. selamat balik kampung! aku rase ko jiran aku. kampung aku pun kat bp tahu? hahah

    ReplyDelete
  31. anamizu

    haha. eksen kena lebih. gua org n9, kg johor la hehe

    ReplyDelete
  32. baizura

    hahaha. berangan xigt dunia

    ReplyDelete
  33. alepridz

    gua slalu terkapai2 kat intro. hahah

    ReplyDelete
  34. kotak mancis

    balik bandar ler cmtu?

    ReplyDelete
  35. cik zack

    selamt juga. uhun duit raya berguni2

    ReplyDelete
  36. azham

    arghhh terlapar lemang dgn rendang

    ReplyDelete
  37. chikova

    apakejam sgt lu ni. bday gua pun around dat jugak. bak dtg

    ReplyDelete
  38. syzlina

    haha. memain je, muga selamat :)

    ReplyDelete
  39. fairuzzainal

    serius? apa ke ramai na orang bp ni. mai2 singgah nt

    ReplyDelete
  40. menyanyi serupa mcm kena rasuk, mcm mana x accident.

    ReplyDelete
  41. phat

    tq. hang pun. kem slm family. hehe

    ReplyDelete
  42. aswadzz

    haha. dah tu yg bestnya pun

    ReplyDelete
  43. untunglah~




    hahaha....eh apsal aku gelak?
    gila rupenyer..

    ReplyDelete
  44. wo wo wo balik kampung.. wo wo wo... apesal aku nyanyi sengau ni... tsting skali lagi.. wo wo wo balik kpg.. best laaa.. aku ari sabtu baru balik

    ReplyDelete
  45. shawn~~

    selamat hari raya shawn..
    gua ingat nak mintak duit raya kat lu ah tahun ni :)
    amacam??bley?? hehehehe

    ReplyDelete
  46. mizz tina

    aku tahu jambatan batu pahat je :p

    ReplyDelete
  47. korn

    aku pun sabtu lah weh. awrr haha

    ReplyDelete
  48. kuang hajo, lagu pencetus eksiden. kahkahkahkah

    ReplyDelete
  49. dah ramai yg komen, penat scroll ke bwh..okay! dh lupa nk komen ape..=='

    ReplyDelete
  50. peah

    hahah. ikut vokal penyanyi jugak

    ReplyDelete
  51. syakira

    pergh
    malas kumin letew, awrr

    ReplyDelete
  52. part korus muka xleyh blah...hahah

    #slamt hari raya Shawn ^_^

    ReplyDelete
  53. ceni lah nyanyi die
    "awrrr awrrr awrrr balik kampunggg
    awrrr awrrr awrrr balik kampunggg
    hati giranggg"

    ReplyDelete
  54. rerehalim


    hahaha. yg tu lawak. doh. hahahaha

    ReplyDelete
  55. blk kg pn nk trololololl gak ke?haha

    ReplyDelete
  56. syok la hanggg balik kampung..
    aku balik rumah opah..=p

    ReplyDelete
  57. tahun ni 1st org balik kampung umah husben, tatau lepas dengar lagu tu nnt nanges ke gembira, hahaha!

    ReplyDelete
  58. ikhmal

    haha. happy kemain punya pasal

    ReplyDelete
  59. cik marikh

    sama jalah tu

    ReplyDelete
  60. pink

    hahai. tunggu la thun dpn. nt gelak blk :)

    ReplyDelete
  61. pengomen yg ke 81 yg tak sempat ko nak rasuk bagai.. sebab aku ada pakai pendinding Windows 97 ha ha ha... ko hade??? Niway shaw nak balik kg tu drive safely ok... selamat berhari raya di kampung halaman dgn sanak saudara yg tercinta... aku... aku 1st raya kat KL raya kedua.. BIORLE RAHASIE.. he he he >..<

    ReplyDelete
  62. last sekali ke den ni komen oi? hehehe. selamat balik ke kampung semuaa~~ kikiki

    ReplyDelete
  63. hahaha.. shawn razaleigh keluar kat pentas royal albert london.. mohon tandatangan kat dada boleh?hehehe..

    ok bro. selamat hari raya. berhati2 di jalan raya.. aku storkan kalau nampak melintas tgh jalan, tolong langgar dan terus sembelih.. boleh buat rendang raya tu.hahaha

    ReplyDelete
  64. yang gambar turun dari stage tu kelakar
    hehehehehe

    ReplyDelete
  65. hahaha comel la gambar tu edit . suka suka suka

    ReplyDelete
  66. selamat hari raya aidilfitri, papehal jmpa kat kg je nanti ye :D *bajet sekampung lettew :P

    ReplyDelete
  67. Untunglah boleh balik kampung...lagi best kalau bawa balik bakal isteri jumpa mak di kampung heheh!

    ReplyDelete
  68. hahaha...
    kau memang power laahhh..
    :D

    ReplyDelete
  69. aku dh memang duk kg.. mls la nk nyanyi.. dok best.. aha ha

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g