Friday, 31 August 2012

Dirompak.

Assalammualaikum para pembaca dan para2 sakura

Cerita raya,

Tahun ni punya raya, pergi dia lain macam sikit.
Yelah kali pertama beraya sebagai orang tua.
Tahun sebelum2 ni pun tua juga, tapi gua gunakan teknik penyamaran.
Gua kerat janggut. Nampak muda. Sungguh.

Tahun ni gua tak kerat janggut sebab awek gua suka janggut ni.
Jadi gua tak kerat. Aset beb. Aset. *gedik
Walaupun sedemikian rupa,
Alhamdulillah, tahun ni gua masih dapat duit raya,
tapi kadar penurunannya agak curam. Gaung..

Teringat gua pada Fika, sepupu gua, umur baru 17tahun, seorang pelajar matrik.
Pelajar matrik
Pelajar matrik
Pelajar matrik. Pelajar matrik woih!
Sengaja gua ulang banyak kali, kasi lu orang faham bahawa fika ni seorang pelajar.
Haha ya, memang jilaka, seorang yang berstatus pelajar kasi gua duit raya.
Mana gua nak letak muka hemsem gua ni. hahaha. jinabeng betul.

fikaya

Ini mungkin sebuah bentuk penghinaan terhebat pernah gua dapat 2012 ni. Jadah mana dia dapat duit?
Fikiran jahat mula belegar2 di otak kanan dan kiri gua.
Gua teka dua je, sama ada betul beliau menghina gua atau beliau merompak bank.
Merompak bank mungkin tuduhan berat, ah pedulik apa gua.


Baiklah kita tinggalkan dahulu kisah Fika si perompak bank tadi.

Bercerita fasal duit raya, mesti lu orang syak gua tak matang.
jadi kita tukar cerita duit raya ke cerita angpau. awrr

fighter duit rayawrr

***cerita seterusnya***

Gua pergi rumah tok sedara gua.
Dah nak balik tu kami adik beradik beratur panjang di dahului along gua. Nak salam tok sedara.
Gua di barisan terakhir.
Masing2 cuba buat muka paling muda dengan harapan tok tertipu,
lantas menghulurkan duit rm50 setiap seorang.
Tu bayangan kami lah. Hmm mungkin bayangan gua sorang kot. kah3

Along gua tewas, Tok gua tak tertipu. tak cukup babyface barangkali.
Adik gua punya giliran, lulus, walhal umur dah 21.
Makin berdebar gua.
Tiba giliran gua, antara bagi tak bagi. Tok sedara gua pandang lama. Gua tenung balik.
Dengan tenungan kanak2 belum baligh.
Sesekali gua kenyit2kan mata gua, tujuan menggoda. awrr

Sekarang masing2 tak berkelip mata.
Berair.
Pedih.
Tok seluk poket seluar. Nampak macam nak keluarkan angpau.
Gua dah rasa bahang kemenangan.
Gua perati,
lama betul tok gua seluk seluar. Bergerak2 pula tangan tok sedara gua dalam seluar.

Tok sedara keluarkan tangan, tiada angpau.
Argghhh, garu TELO rupanya beliau. Panas lemas berlengaih mungkin.

Tok sedara hulurkan tangan beliau tadi ke gua.
Gua keliru. Nak salam ke tak.
*lagu keliru nurul dan ajai tiba2 berkumandang tanda respek sama jiwa gua yang tersepit.


Begitulah ceritanya gua dirompak.



Shawn Razaleigh

108 comments:

  1. thiiihihihihihi ok ok raya kurban nnt buang jnggut kejap pestu psg balik :p

    nk wet aye!

    ReplyDelete
  2. zyra

    igt janggut tu lego ke pasang2? hehe
    duit raya, sila dtg rumah. :p

    ReplyDelete
  3. nyamuk

    muhun berpikiran warasss. hahaha

    ReplyDelete
  4. cium tak weh tgn tok kau tu?

    ReplyDelete
  5. Bhahaha.aih hebak lah duit raye yg lu dpt dr tok sedara lu.akakakak=))

    Bdk mtrik dpt elaun berow :3

    ReplyDelete
  6. budak kecik bagi duet raya kat ko?
    hahahaha.... :D

    ReplyDelete
  7. bai

    dapat elaun pun, p lah beli ifong. haha. tok sedara gua mmg lejen.

    ReplyDelete
  8. asma bluppy

    tu menunjukkan gua comel. hahaha

    ReplyDelete
  9. speechless tak tok sedara tu..=="

    ReplyDelete
  10. hahaha. wa rasa kan, sah2 si fika tu perli lu. haha. tp wa rasa dia ikhlas. aikk?

    pasal tok lu tu, wa mls nk komen. haha

    bak duit raya oihh! :DD

    ReplyDelete
  11. wat la muka budak pavi...gua syak muka lu tak cukup pavi time salam tok sedara lu tu.muhun cuba lagi di raya haji.

    ReplyDelete
  12. meh2 kita kongsi duit raya..awrr..haha

    ReplyDelete
  13. hahaha..atok kau mmg spontan abes.....;D

    ReplyDelete
  14. haha gelak guling2 gua nih....haha

    ReplyDelete
  15. rajanah

    apahal dia yg speechless, gua lah yg speechless -_-

    ReplyDelete
  16. Mr she

    tok sedara gua rock. p mintak duit kat dia

    ReplyDelete
  17. leya

    muka budak pavi kena ada dslr baru pergi jauh

    ReplyDelete
  18. zul

    bak dtg sikit. tahun ni tak memuaskan

    ReplyDelete
  19. asrapovic

    hahaha. kannn? lu p lah salam

    ReplyDelete
  20. lu kne buang misai janggut pastu sikat rmbut ala2 60an..bru bole dpt dwet rye..kahkah

    ReplyDelete
  21. katak comel

    haha. itu macam. boleh dapt beribu duit raya

    ReplyDelete
  22. kamain teluq teluq lu ni shong sheng

    ReplyDelete
  23. HAHA. kesian kau wei. sungguh kesian. EH, baru 17 tahun dah matrik? budak lompat ke hape?

    ReplyDelete
  24. errr...
    dai garu apa????
    aku dah follow blog ni

    ReplyDelete
  25. lelaki ini

    garu telo anuar zain kot. lelaki ini. lalala~ tq ;)

    ReplyDelete
  26. hahahahahaha.. garu telur rupanya..hakhakhakhak

    ReplyDelete
  27. woiii.. nak laaa duit raya! hahaha

    ReplyDelete
  28. tu yg ssh tu klu muka hensem bjanggut mcm kita ni... ;p

    ReplyDelete
  29. tempoyak

    kannn? gua pun keliru dgn dunia kita ni.haha

    ReplyDelete
  30. rerehalim

    kalau boleh buat teloq rebuih takpa jugak yedak?

    ReplyDelete
  31. akhirnya salam tak ngan tok yang tangan baek punya lepas garu telor tu...
    kahkahkahkah... kelakar doh...

    ReplyDelete
  32. Kotak macih

    salam jelah ngong. tok tu. telo pun telo lah

    ReplyDelete
  33. taknak duit raya,nk wish ja selamat hari raya..

    nk bunga api..haha

    ReplyDelete
  34. budak2 bagi pun amik ja jgn dikesah :o

    ReplyDelete
  35. Adoiiiiiii
    Garu telo tak tahan tu..

    ReplyDelete
  36. mengharap bebeno jew rupe awk..

    ReplyDelete
  37. rosalinda

    nikmat dia pergi sampai hujung otak

    ReplyDelete
  38. bhahaha... jadah tul bhgian yg ke 5 tuh...

    ReplyDelete
  39. huwa apani rajaleh, blog farijah takde dlm list 'wajib gua baca' tsk tsk tsk. sampai hati. mogok tanak singgah sini

    ReplyDelete
  40. Penuh suspen rupanya Garo Telo...huhuhu kesian xpa ambik berkat.....

    ReplyDelete
  41. bhabaha..kalau gua afta salam tok lu gua siap ambik bau sekali tgn tuh.ambik berkat katenye.bahbaha

    ReplyDelete
  42. wahak2 ! tahun ney last gua dpt duit raya, taon depan status student mungkin bertukar ke wanita berkerjaya barangkali ;p

    ReplyDelete
  43. woi, ko perati ke apa tok kau garu?? salam je la, org tua tu.. muehehe.. nk duit raya? mai dtg jumpa aku.. ada byk belen duit raya tu ari.. btw, aku dh 27, dan aku msh dpt duit raya.. kau jeles x?? lenkali buat muka comel mcm aku..

    ReplyDelete
  44. hhahaha...
    macam la idea hang nie..
    garu teloq pun ada kaa..
    hahahaha

    bau baik punya... :D

    ReplyDelete
  45. tak senonoh tok kau . hahaha



    duit raya aku manaaaa

    ReplyDelete
  46. tok ayah kulim ka tu?malu wa meh!

    ReplyDelete
  47. AKU DATANG SINI NAK PAU DUIT KAU TU.HAHA

    ReplyDelete
  48. at last kau salam ke idok? kahkah

    ReplyDelete
  49. hahaha weyh bank in kt aku wet raya!!!
    >cik kartun<

    ReplyDelete
  50. weh.. ap sambungan cter ni... arghhh.. ko cter tak habis... sampai hati kau... arghhh

    ReplyDelete
  51. mana aci gini. aku ingat kau dirompak bank ke budak budak kecik jahanam ke pastu kau kopak sekarang pastu kau sedih pastu aku gelak sampai meninggal.. ni ni citer apa ni hah?

    ReplyDelete
  52. klau aku mlu tau bdak bljar b duit raya.. uhu slmt hari raya^^

    ReplyDelete
  53. dirompak la sangaaaaaaaaaaattt

    erm btw duit rye aku taon ni rm245 =D awwrrrr!!!!

    ReplyDelete
  54. citer x abes lagi ni?

    abes ko salam tak dgn tok tu?

    ReplyDelete
  55. shawn~~

    kahkahakah....gua rasa perasaan & harapan lu yg kena rompak nih..

    tahun depan turn lu bagi duit raya, makin pudar harapan lu nak kumpul duit raya.. :)

    ReplyDelete
  56. aihh ap dirompaknya? aku bru nk tumpang simpati..kehkeh
    kirim salam atok ko weh,

    thun ni aku pling bnyk duit raya,yuhuu !!

    ReplyDelete
  57. lu salam tak tangan baik punya bau tu??

    hahahaha

    ReplyDelete
  58. garu TELO ??? hahahahaha
    hamek kaw salam lah plus
    cium keharuuuuuumannye !
    hahahahaha

    ReplyDelete
  59. tajuk DIROMPAK. waddehek ? hahaha

    ReplyDelete
  60. gua nak duit raya boleh??hahaha

    ReplyDelete
  61. taon nie aku plg byk dpt duit raye..haha...market aku tggi lagi nak dapat duit raye rupenya..

    ReplyDelete
  62. kah3.. padan muka lu tak dapat duit raya tapi dapat bau TELO je. gagagaga...

    ReplyDelete
  63. ko kena amalkan produk kecantikan muka baby johnson. Baru muka macam babyface sikit.

    ReplyDelete
  64. hahaha kelakar betul.. xpe malu sekejap je janji dpt duit raya kan? xD

    ReplyDelete
  65. everythg

    masalahnya. tak dapat pun :3

    ReplyDelete
  66. aizul

    hehe. kalau bab* jonsen? hehe

    ReplyDelete
  67. aida omar

    tulah, kalau bulih wat telo dadar takpe jugak

    ReplyDelete
  68. piko

    muhun jangan wat gua jeles plis

    ReplyDelete
  69. hazanis

    takboleh. *perbualan tamat.


    haha

    ReplyDelete
  70. anamizu

    haha, gua salam pstu basuh. ibarat telur dibasuh. eh

    ReplyDelete
  71. saddlone

    kena rompaklah tu. tak ke? hahahaa

    ReplyDelete
  72. saddlone

    kena rompaklah tu. tak ke? hahahaa

    ReplyDelete
  73. marcella, tahun depan gua masih student lagi kot. haha

    ReplyDelete
  74. lea asnawai


    hahaha, lu pk lah sendirik :p

    ReplyDelete
  75. eka

    bajet tak banyak. lu igt gua yusp selam ke hafe

    ReplyDelete
  76. korn

    gua salam dan gua basuh. hahaha

    ReplyDelete
  77. kalu dh tua tu, mengaku jela. ha ha ha

    ReplyDelete
  78. mohon cte direct kt wa...wa xpaham...hahhaa

    ReplyDelete
  79. dan2 garu telo dpn org. haish...

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g