Friday, 6 July 2012

Surat Buat En Tandas Awam

Assalammualaikum

Harini gua nak buat surat kepada semua tandas awam seluruh Malaysia.

Pada asalnya, gua nak buat surat rasmi,
tapi gua dah lupa format dan malas nak rujuk buku karangan SPM keluaran Pelangi gua dulu.
Jadi gua buat surat semi rasmi je:


Assalammualaikum/ Selamat sejahtera
Dato'/Datin/Tuan/Puan/Encik/Cik Tandas Awam.

Tujuan gua menulis surat ini adalah bagi mengkomplen atas
kekurangajaran lu orang kepada pengguna2 tandas seluruh Malaysia. Jadi poin-poin berikut ini adalah bentuk2 kekurangajaran lu orang, Tandas Awam.

1. Bau cegampang.

Cegampang tu hape? Cegampang adalah sejenis senjata utk membunuh zombie. Biasanya kita akan amek cegampang shotgun utk membunuh zombie. *ok, tu senapang
Dah lu kenapa tanya pasal cegampang kenapa? Ni entry serius pasal tandas tak pasal2 gua termengarut. Awrr

Bau toilet awam ni agak rare sikit,
sebab dia hasil sebatian unggul beberapa manusia yang akhirnya terhasil lah bau cegampang.

 neskepe juga salah satu perisa perfume tandas awam


2. Pad

Gua nak tanya, lu orang tandas2 ni pakai pad ke?
Kenapa penuh pad dalam tandas awam? cipad lu(tiba2)
*ok jangan nak tuduh gua masuk tandas perempuan


pad siap bertampal kat dinding lagi ingat kad raya ke main tampal2?

3. Tisu Habis
Tiap kali gua nak berak, tisu mesti habes. Seksa tahu bila air melekat kat pungkok, pastu meresap kat boxer, pastu meresap kat seluar jeans, pastu meresap kat otak, pastu boleh kena meningitis tahu? awrrrr


Tisu habis? pungkok basah?
penyelesainannya: hayunkan pungkok ke kiri dan kanan 
sebarkan ayaq ke sarata toilet. kbai

4. Tahi di mana-mana
Kenapa tahi berada di tandas? Kerana itu memang tempat dia. Tapi yang tak flush tu noarrrommm apa siotttt? Awrrr!
Yang gua heran tu, kalau tahi tu ada dlm mangkuk tandas takpa,
ni tahi duk kat atas mangkuk tandas. Faham dak? macam ni:




5. Kotor
Apa dulu kat skolah agama lu orang tak belajar mandi wajib ke? Kemain kotor lagi tandas.





*tadak lukisan, tosah represh









Baiklah, jadi sekarang gua berharap tandas-tandas seluruh Malaysia dapat memperbaiki diri sendiri agar sentiasa tampil menawan, anggun, sexay dan meletup macam rozita che wan little two little three.

Sekian,
Terima Kasih
Shawn Razaleigh

p/s: so manusia ke tandas yang salah?  sama2 lah kita jaga tandas
p/s2: beep-beep~ bermesej siot enty gua kali ni. kah.kah.kah.
xbox: blogger pilihan MAWARDI YUNUS

128 comments:

  1. bangkai...tol!haha



    tp realitinyer mmg betul pun....

    ReplyDelete
  2. shial!....kah kah







    pesanan "Jagalah tandas anda" eh!

    ReplyDelete
  3. aku suka tandas ada muzik, kalau dengar lagu nasyid mau meleleh2 air mata keinsafan sambil meneran

    ReplyDelete
  4. hahahaha..

    klaka.. penuh mesej...
    guna tandas reramai.. tapi yang jaganya sorang.. pengsan...

    ReplyDelete
  5. aku rasa nak menangis tgk 1st komen adalah dari encik atan. lebiu

    ReplyDelete
  6. zul de alexis

    aku taw hg pesen tak flush. kannn?

    ReplyDelete
  7. afzal

    hahaha. kalau lagu techno. mau bersepah taik yedak? shuffle sambil berak

    ReplyDelete
  8. siti hajar

    hehe, betul2. stakat nak flush pun tak reti. noarrrom

    ReplyDelete
  9. ni semua orang yg xde moral la buat cenggitu.. kalau kita je yg jaga org lainnya tak..xguna gak..huhuhu


    sama2lah kita jaga tandas awam bersama..

    1 peringatan yg bagus shawn! gudjob!

    ReplyDelete
  10. azizah

    haha, gua bajet gud2 je ni. gudmoning(tiba2)

    ReplyDelete
  11. wa harap satu hari nanti surat semi rasmi nih sampai jua ke mangkuk tandas awam..

    salam sayam dari DHF Tandas Awang

    ReplyDelete
  12. tandas pepuan pesen letak tisu kat luar jamban, nak masuk kena amek sesiap, hahahaha motip?






    klau tak cukup tisu cemano =.=

    ReplyDelete
  13. musti kau pesen guna tisu kan?

    ReplyDelete
  14. skodeng toilet pompuan ke ape?? mane taw pasal pad2 tu?/

    ReplyDelete
  15. tacing aku abg Shawn balas komen rasa nak puasa nazar je esok! :D

    ReplyDelete
  16. gua tetibe teringat lagu.. ohhh tandas..berkualiti.oh hidup..harmoni..lalalala

    ReplyDelete
  17. Mk syahir

    harap beliau tidak buta hurup juga

    ReplyDelete
  18. realiti...huhu...tapi siapa nak ngaku kan?? T_____T

    ReplyDelete
  19. babyzira

    goyangkan pungkok kekirikenan sambil dgr lagu pelangi petang

    ReplyDelete
  20. wadi

    guna oih
    nak buat lap air tu

    ReplyDelete
  21. zanairin

    gua pasang cctv kat toilet2 wanita

    ReplyDelete
  22. apjal

    haha, gua lagi tacing lu komen 2x

    ReplyDelete
  23. ldidi

    mak gua nyanyikan sblm tido lagu tu

    ReplyDelete
  24. norashiqin

    haha, betul sendiri buat, nak marah tandas kotoq

    ReplyDelete
  25. kahkah.mohon buat tandas baru

    ReplyDelete
  26. woohh.. xpernah lagi jumpe pad bertampal kt dinding ..haiipp

    ReplyDelete
  27. baguih...ada maksud tersirat di situ....hantar surat kepada Tandas Awam dan bukan kepada pengguna tanda awam hehe...serious wa tabik sama lu! hehehehehe

    ReplyDelete
  28. Bau neskepe...kalau bau petai???

    Ps:ketahian apakah tandas kaler pink???

    ReplyDelete
  29. bai

    lu nak buat apa? tampal pad ke hafe?

    ReplyDelete
  30. fie

    haha, hanya terdapat di blog ni. kahkahkah

    ReplyDelete
  31. azham

    saja duk perli manusia kita :p

    ReplyDelete
  32. leya

    baru berselera nak uuu uhhh .hahaha

    ReplyDelete
  33. kantoi ang masuk tandas pompuan...setahu wa pondan jah guna pad..bhahaha

    ReplyDelete
  34. gua sanggup tahan kencing dari masuk
    toilt2 yg gini beb.
    g pompuan pun sama.buat malu.ah..
    stress.entah bila gua nak bincang hal ni kt parlimen

    ReplyDelete
  35. ain

    gua sbnarnya pondan, gua guna pad utk cover ketiak berpeluh. wakakaka

    ReplyDelete
  36. syafiqa

    muhun jadi wakil rakyat. bentangkan surat ni pada najib

    ReplyDelete
  37. gua alergic sikit kalo masuk tandas awam ni. nak buat camano jenis cerewet tak bertempat awrr

    geli pulak tengok gambaq pungkok hg lukis kahkahkah

    ReplyDelete
  38. AQ

    kah3, ye2 je geli padahal dah siap download tampal mcm kad raya

    ReplyDelete
  39. cegampang? haha.. nice words...kalu aku x tahan sangat kan nak eeh eeh, pastu masuk toilet tgk cenggini, otomatik boleh postpone sampai rumah...

    ReplyDelete
  40. korn

    aku dulu kat skolah agama mcm tu jugak. kalau ckp kat setazah nak p tandas, maksudnya aku nak blk rumah. sbb rumah dekat sgt. hehehe

    ReplyDelete
  41. tapi betol weh, aku kompius sampai skng, dia tak boleh beza tempat nak berak ke? bersepai taik kahkah

    ReplyDelete
  42. aku kalau jumpa toilet sebegini rupa memang tak la nak masuk, baik aku tahan sampai buasir berak kat umah....kbai

    ReplyDelete
  43. aku syak orang yang berak menceceh tu ada masalah parkinson. sekian.

    ReplyDelete
  44. Pandai hang lukih nohhh. Nice!

    ReplyDelete
  45. adek aku pon pandai flsuh..haha

    ReplyDelete
  46. rozita che wan tu kalau berak pun busuk jugak... kah kah

    ReplyDelete
  47. wa sokong lu bro. kakakakakak!

    ReplyDelete
  48. wa sokong lu bro. kakakakakak!

    ReplyDelete
  49. penuh bergaya entry shawn kali nie.. terasa loya ditekak.. selalunya kalau masuk toilet macam nie memang tak jadi nak membuang.. sanggup tahan sampai rumah.

    ReplyDelete
  50. hahahaha rasa loya baca entri ni shawn oiiii xP sexay tu tak menahan. hahah

    ReplyDelete
  51. pandai abam buat research.
    adik suka entri abam.
    keh keh keh

    p/s : majulah tandas utk negara.

    ReplyDelete
  52. tandas pernah ke wangi?kalo wangi sahlah tandas tu tak pernah guna..heheh

    ReplyDelete
  53. peah haha.


    gua syak mmg depa sepai2 kan dulu sebelum menyelerakkan :p

    ReplyDelete
  54. shawn razaleigh4 July 2012 at 19:41

    onie

    kah3
    sampai sanggup buasir. jimbit

    ReplyDelete
  55. cik pia

    hahaha, aahkan. panadai lu main syak2. betul jugak tu

    ReplyDelete
  56. mira maisara

    tu toilet rumah. semua org jaga

    ReplyDelete
  57. alepridz

    kah3. tiba2, macam ada kenangan pahit dgn beliau je?

    ReplyDelete
  58. kiwi

    baik lu sokong spain oih. haha

    ReplyDelete
  59. aida omar

    hang loya part mana. semua membangkit selera kot. kah3

    ReplyDelete
  60. aischa

    awrrr, semua org duk tgk pungkok ka apa ni :p

    ReplyDelete
  61. asyiqin

    gua buat research ni 4tahon dah tahu? haha

    ReplyDelete
  62. tak bertanggungjawab sungguh.. pandai buang, pandai la bersihkan semula!! x malu betoi.. ni tetibe nak marah..

    ReplyDelete
  63. nina

    ada, tandas rumah wangi je oih.

    ReplyDelete
  64. public jamban kt malaysia ni biase ler...awrrrr

    ReplyDelete
  65. ngeng betul. dah lah gua baru lepas makan. sengal mu. -_-

    ReplyDelete
  66. syahiroo

    mahu relax sat weh. haha

    ReplyDelete
  67. terasa begitu loya baca entry kali nih.cheh yang ko tau pasal pad merata rata tu,pernah skodeng tandas gegirl ehhh? haaa...kantoi!Hihi~~:D

    ReplyDelete
  68. jadahnyaaaaa,















    semua komen cengini
















    sakit hati kite.



























    erghhh

























    erghhhhhhhhhh































    amik kau !

    ReplyDelete
  69. pirang

    ada yg gua calit semua tahi tandas awam kat lu ni kang. hahaha

    ReplyDelete
  70. alynn

    haha smpai jugak kau kat blo aku

    ReplyDelete
  71. lagi satu..tandas awam kenapa mesti ada conteng nombor fon bohsia la, gay la, lesbian la..nasib gua tak tergoda ngn nombor2 tu..haha

    p/s: weh apa pasai mangkuk tandas lg besa dr orang haa? (merujuk gamba last)

    ReplyDelete
  72. Rafillet

    oh aah. poin tu aku nak tambah. tapi lupaq teruih, nanti aku edit


    *haha. bagi sng sikit taik masuk

    ReplyDelete
  73. shawn..

    apa lu tulis, semua betul la.. :)

    gua sokonng 100%..hahahaha

    ReplyDelete
  74. mmg bangang pon! kekadang tu, aq yg sememangnya taik ni dah sipi2 terjojol kepala taik terus terpaksa sedut masuk balik...punya laa x sanggup nak berak kalo dah tandas cam harommmmm je..

    ReplyDelete
  75. cimot

    hang sedut guna vakum ke cemana? awrr

    ReplyDelete
  76. rasa loya baca entry ni. hahahahhaa

    ReplyDelete
  77. mende ni woi.. ko ingt cantek ke buat entry jamban.. tp btl gak.. yg psl pad tu, aku pernah masuk tndas yg pakai pad tandas berperiod.. mcm tahi tahuk.. buruk btk perangai.. xleh buat bini.. yg pasal tahi setepek atas mangkuk tu, memang aku rs nk mengamuk.. vunguk tahap kuda kepang.. mesti kes tercirit.. pastu psl xde tisu, mujur aku pesen sesiap bw tisu wlu kemana².. nama pun pempuan, hati tisu giteww.. ehh, ada kaitan ker??

    kejak..kejak..apsal panjang sgt komen ni.. ciskek!!

    ReplyDelete
  78. tahniah....lukisan anda terpilih...hehee

    ReplyDelete
  79. blom pernah terserempak ngan tahi atas mangkuk tandas.

    ReplyDelete
  80. hahaha..wan little two little three..bla3..~ besh lak nyanyi :P

    ReplyDelete
  81. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  82. Ini tandas buat pun. manusia durjana jugak yang punya angkara. Hahaha dafuq -..-'

    ehh gua rasa dah lama gila tak singgah ini blog. ape yang telah berlaku ? :3 Err err err

    ReplyDelete
  83. ayarkkkkkkkkkkkkkkkk..... noharommm... bersepai najis..hahahaha

    ReplyDelete
  84. arkkkk...refresh2 gmbor xkluar bce je mmpu...:P

    ReplyDelete
  85. tah nye.. dh la kene bayor 30 seng bile nak masuk. 30 sen tu kalo kumpul leh wat beli kete tamia 3 bijik.. xyah rebut2 ngan abg wa lagik..

    p/s: mate wa terarah kt lukisan sexy lu ar.. arghh abeh pahle pose waaa..demyuu.. =.='

    ReplyDelete
  86. Bau cegampang tu buleh tahan napaih lagi. Pad cegampang tu memang hangin. Pengotor tahap ape pn gua taktau. Clueless.

    ReplyDelete
  87. hahaha...stuju2... mmg noharomm toi spe yg terbabit... xkn la nk harapkan cleaner yg wat sume keje.. mlampau la kan...

    ReplyDelete
  88. cik tikah

    patut gua bagi amaran supaya makan sambil baca. hehe

    ReplyDelete
  89. syakir rahman

    betoi, sendiri buang, sendiri tanggung

    ReplyDelete
  90. rerehalimm

    agaknya pad tu depa saja nak buat2 corak kat toilet, nampak meriah

    ReplyDelete
  91. chikova


    30 seng lu nak kumpul berapa lama???


    lukisan tu mmg khas buat lu

    ReplyDelete
  92. mawardi

    bersepai2 ke ladang gandum maka jadilah kokokerunsh

    ReplyDelete
  93. chokie

    keh3. apa yg berlaku? berubah header ja. hehehe

    ReplyDelete
  94. mizz tina

    hehe, asal lu komen je jadi karangan.

    ala yg pasal pad tu, jenis penggeli, pemalas kot. *kunun2 memahami perempuan

    jenis tahi atas jamban tu salah aim kot. depak?

    ReplyDelete
  95. syakilala

    minat anak che wan ka??

    ReplyDelete
  96. aswadz

    ehe, cuba lu buat sendiri

    ReplyDelete
  97. tirah magundut

    terpilih apanya hang ni? awrrr

    ReplyDelete
  98. mmg rasa nak jerit je bila tgk bnda2 tak sptutnye bersepah dlm tndas . tak lena nk buat hajat =='

    ReplyDelete
  99. gua syak, berak smbil diri lah yg part last tuu,,


    hihih

    ReplyDelete
  100. paling suka tandas kat JJ Cheras, cantik dan bersih, pintu tandas wane pink, polka dot pulak tu :P

    ReplyDelete
  101. hahaha... 0ver betul smpai meningitis -.-

    ReplyDelete
  102. dulu budak kt skul aku berak tas sinki..nk ckp skolah aku tu skolah org buta,tak pulak =.=

    ReplyDelete
  103. aku kalo masuk toilet centu secara atomatik keinginan nak membuang tu tertarik balik. bayar 20 sen tapi macam haremmm. eh silap 30 sen

    ReplyDelete
  104. Klu akk kompem xjd nk buanf hjt klu cenggini rupanya dik..huhu..yakkk!!

    ReplyDelete
  105. sangat betul. Bila masuk tandas awam je, bau harum menusuk kalbu. Erghhh

    ReplyDelete
  106. serious tak faham kenapa tahi merata . manusia ke apa yang berak tu. hahah

    ReplyDelete
  107. haha yg pasal tisu habis tu memang selalu aku alami.. dah syok2 melabur tisu xde lak.. ciss basah tau. haha

    ReplyDelete
  108. haha yg pasal tisu habis tu memang selalu aku alami.. dah syok2 melabur tisu xde lak.. ciss basah tau. haha

    ReplyDelete
  109. tahi betul org yg x reti buang tahi ni.. haha

    ReplyDelete
  110. haha..geli hati sungguh,,tapi semua tu betul je..ahakz

    ReplyDelete
  111. yang tang no 4 tu aku pon pelik oih . gile hape -_-




    cirit agaknye kot

    ReplyDelete
  112. amboi,entry..penuh dgn mesej kemasyarakatan.semoga sampai la surat semi resmi ni ke pihak tertentu utk tindakan selanjutnya..huahuahua

    ReplyDelete
  113. tak da sivik punya olang nie.. agak2 tandas kat rumah diorang cam na ehh??? maen calit2 tahi kat dinding kot =.="

    ReplyDelete
  114. buy valium can you buy valium in egypt - much one pill valium

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g