Monday, 30 July 2012

Imaginasi Shawn Razaleigh: Gua Seketul Ultraman Belimbing. Awrr

Assalammualaikum

Ok,
Malas bergerak
Malas update blog
Malas bernafas
Malas menunggang kuda, melastik burung dan menyumpit lalat.
semua gua malas.
Malas sembang banyak bulan puasa ni.

Suara berbisik:
"ahemm, tak puasa pun lu malas jugak shawn. Awrrr~".
*sisi gelap gua bersuara (gua sisi cerah)

Hmmm. Tiba2 rasa macam gua membebelkan diri sendiri.

Baiklah, sekarang, tinggalkan gua dengan sisi gelap gua.
Kembali pada entry.


Pada suatu masa dahulu...



bertukar 
Dahulu. Setiap kali makan belimbing adegan sama akan berulang. kahkahkah. Awrr
Imaginasi menjadi ultraman bintang memang power. kehkehkeh

Shawn Razaleigh
berpernah menjadi kecil tiada runsing
kini, masih kecil tapi sarat pusing
berkali2 di titiktitik genting
sekarang tiap poin penyambung dilihat penting

Dulu tiada kesah
lumpur lecak semua gua redah
langgar semua tidak sudah
persepsi, imaginasi pergi jauh,kadang sampai ke negeri Kedah

Main tiap masa
jatuh, rebah, tegak semula
lutut luka itu biasa
buh ubat kuning menangis manja

dewasa sebuah proses yang langsung tidak menggiurkan.
setiap detik jarum meninggalkan jauh semua kenangan.

p/s: kawan terbaik gua dulu; bonda, 
       permainan tercantik gua dulu; imaginasi.

Shawn Razaleigh

122 comments:

  1. peerghhhhh nak jd malique ke boboyot?

    imaginasi ang mmg up la...

    ReplyDelete
  2. tirah

    mohon lagukan. hahah. best main imaginasi ni dulu.


    tinggi tembus awan tebal.

    ReplyDelete
  3. belimbing jadi bintang ninja ar.. baru best..=="

    ReplyDelete
  4. zanairin

    haha, aahkan menarik2 hebat imaginasi lu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouh belimbing. gua dulu tembikai shong

      Delete
  5. hehe.. wa memang hebat.. trimas memuji wa shaun the sheep..:3

    ReplyDelete
  6. hihihihi.. mmg syaiton btol!

    ReplyDelete
  7. gua selalu bertukar guna pen & jam je..ultraman 80 ngan ben10 le tadi kan.mehmehmeh

    ReplyDelete
  8. kelihatan 'ultraman jadian' > besar drpd bondanya semasa episod smackdown ituuu... (",)

    ReplyDelete
  9. teringt aku cter shinchan... bila sinchan jadik actionkamen, mak die marah... dan sinchan akan berkata ho ho ho

    ReplyDelete
  10. wa dulu nak dapat makan belimbing pon susah shong..

    wa harap lu bercukur =p

    ReplyDelete
  11. muahahahahha..sian mak ko..adoiyaiii...kuat betol imaginasi ko ni kan..

    ReplyDelete
  12. wah, sonok nya gua kalo dpt abg mcm lu, mungkin kita leh main belimbing sma2.. eh???

    ReplyDelete
  13. Tu bukan otromen. Tu belimbingman :D

    ReplyDelete
  14. imaginasi memang seronokkan ? haha miza dulu imaginasi miza lah puteri raja yang kononnya paling cantik *lah sangat* dekat dunia. hahaha, dulu masa kecik kecik habis gincu alat make up mak kena tibai XD *Gua dulu sampai sekarang memang kejam plus nakal plus degil :D

    harap mak gua tak murka ^,^

    ReplyDelete
  15. perghhh ! imaginasi . ganas ngat aih. hahaha

    ReplyDelete
  16. belimbing pun boleh buat naruto pye cakra

    ReplyDelete
  17. zanairin

    tak yah bangga, gua puji x ikhlas tu :p

    ReplyDelete
  18. cik tikah

    syaiton kena ikat kot? ;p

    ReplyDelete
  19. farahin

    nak buat cemana, berangan melampau. hehe

    ReplyDelete
  20. tugau gates

    both ben ten dgn ultraman 80 tu bkn zaman gua lah. awrrr

    ReplyDelete
  21. blog tips kuruih

    haha, gambar recycle tu

    ReplyDelete
  22. korn

    haha. aah kan semua budka mcm tu gua teka

    ReplyDelete
  23. laskar pelangi

    bkn sengal doh. budak2 mmg cemtu

    ReplyDelete
  24. mk syahir

    belimbing buah kampung je kot? boleh dapat tepi rumah

    ReplyDelete
  25. ashia

    hehe. biasalah budak2. semua benda mainan

    ReplyDelete
  26. syakir rahman

    imaginsi kena sorang2, baru nmpk mcm gila sikit :p

    ReplyDelete
  27. rerehalim

    haha. betul jugak. tapi mcm buruk je nama -__-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buruk ape. Comey lettew anyonyonyo belimbingmann itteww

      Delete
  28. cik chokie

    haha. dulu aku slalu kacau puteri2 raja yg bernagan. kah3. kunun bawak watak raja zalim. :p

    ReplyDelete
  29. rongoks

    baru betul kanak2 sihat tanpa ipad

    ReplyDelete
  30. rapunzel.
    boleh2, tapi gua tak tgk naruto lah

    ReplyDelete
  31. hahahaha..


    hebatla bonda lu smack down lu.. masalahnya, sebelum lu jadi otomen, katun lain tu..hehehe


    hebak..hebak

    ReplyDelete
  32. marcella

    gua recycle katun lama. malas lukis keh3

    ReplyDelete
  33. tinggi nau imaginasi hanggg. hehe

    ReplyDelete
  34. zera

    haha. kalau boleh nak tampal belimbing tu kat dada

    ReplyDelete
  35. haha..wey..klu ade buah durian ast meja 2..ko ley imaginasi pe??..haha

    ReplyDelete
  36. piko

    buah durian gua buat bola sepak la. ala2 sepak landak

    ReplyDelete
  37. afi

    haha. lama tak ma sini apipah oi

    ReplyDelete
  38. wah wah bukan main ye lu shawn eh
    bermadah bagai

    ReplyDelete
  39. hahahahhahahahahahah terbaik

    ReplyDelete
  40. Gua harap ang bertukar jd otomnen lagi gua nk mintak tolong selamatkn anak itik gua..hew hew hew

    ReplyDelete
  41. hahahaha~ lawak terbaik..~ smart plak aku tgk katun tu..hehe

    ReplyDelete
  42. zul

    kenapa dgn anak itik tok wi lu?

    ReplyDelete
  43. WAHAHA! kuatnye berimaginasi...

    ReplyDelete
  44. aimi

    otomen belimbing. sbut betoi2

    ReplyDelete
  45. umie

    aah umie, lama dah tak menyapu. kemas2 sikit ni. hehe

    ReplyDelete
  46. Ahaha..belimbing.. bagus btl imaginasi ang.. aku dl suka thunder cat.. siap guna pembaris panjang mak aku kengkunun jadi thunder cat.. pastu ms ligat cucuk langit,tercucuk dahan pokok,patah.. kena sesah dgn pembaris pth tu.. agaga..

    Mmg rawrrr la imaginasi belimbing ni.. rs nk buat lak..

    ReplyDelete
  47. haaaaaaaaaaa.
    macam macam la kau ni shooown
    kakaka

    ReplyDelete
  48. =D hahahahaha imajinasi sgt
    kuat brangan la ko ni..

    ReplyDelete
  49. ultraman? TAK SUKA ULTRAMAN, haha. suka baja hitam lagi, amer raida amer raida, amerrrrrrrrrrr raida!! :P

    ReplyDelete
  50. lu ni memang kuat tul imaginasi. tahap 99999999

    ReplyDelete
  51. hahaha imginasi kuat nehh

    ReplyDelete
  52. arghh..pasai pa smack down plak..ak mengharapkan api kuar dari mulot raksasa tu..arghh tertekan ak

    ReplyDelete
  53. mizz tina

    hahaha. tundercat gua tak tgk sgt la. kem slm mak lu :)

    ReplyDelete
  54. shawn razaleigh29 July 2012 at 17:36

    syafiqa karimm

    masyam2 ada :p

    ReplyDelete
  55. cik sally

    semua kemenangan start dari angan2 apa

    ReplyDelete
  56. pra

    amer raider ke kamen rider jgn bagi gua konpius plis

    ReplyDelete
  57. syazana

    keh3
    tu yg gila sikit skrg :p

    ReplyDelete
  58. encik atan

    kau pnah tgk x otomen ni

    ReplyDelete
  59. rerehalim

    buruk kot belimbingman haha. x nmpk hero lgsg

    ReplyDelete
  60. fyqa

    ala sama je semua org pun hee

    ReplyDelete
  61. fillet

    haha hg igt mak kau naga ke hape

    ReplyDelete
  62. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  63. Apehal berpuitis sgt kau ni?? haha..awrrr

    ReplyDelete
  64. kalau aku la mak ko... dah lama ko aku ikat kat pokok nangka, biar gigit dek kerengga ha ha ha dushhhhh!! amek ko >.<

    ReplyDelete
  65. yuhidayu

    sekali sekala gila. hahaha.

    ReplyDelete
  66. pariputih

    huh. garangnya mak ni? sobs

    ReplyDelete
  67. loqlaq aih hang seshawn hahaha

    ReplyDelete
  68. wa tak tengok ultraman bintang


    kbai :P

    ReplyDelete
  69. salu mkn belimbing ats pokok sampai tetido, nasib x jatuh pokok :3

    ReplyDelete
  70. shawn razaleigh30 July 2012 at 00:28

    zyra

    awat comel sgt tetido ats pokok? hee

    ReplyDelete
  71. imaginasi ultraman blimbeng. hew2~~ :D

    ReplyDelete
  72. haha. belimbing man. kuat betul imaginasi.

    ReplyDelete
  73. hahahaha. :p
    cantik belimbing dier..
    lepas nie nak try wat kat mak kita lak :)

    ReplyDelete
  74. haaa..lucu je..kihkih..

    -hai slmt folo memfolo :-D

    ReplyDelete
  75. zaman kanak2 memang penuh dengan imaginasi..:)

    ReplyDelete
  76. hambbbooooiii..kuat layan citer kartun nie ;p

    ReplyDelete
  77. haha xdpt aku bayangkan kalau kau jd ultraman..

    ReplyDelete
  78. tu kalau letak belimbing..kalau ko ganti ngan pisang dah bentuk bulan sabit. Kalau tak ke bendang cantas lalang.. mesti ko jadik otomen geng surau

    ReplyDelete
  79. masa kecik2 dlu kita mmg kuat berimaginasi.

    ReplyDelete
  80. pandai budak medic berkata kata yek. bhahaha:))

    ReplyDelete
  81. haha.. imaginasi shawn mmg hebat ! bonda = raksasa

    ReplyDelete
  82. kah3.. imagin luar batasan dah nie, mahu pulak belimbing tu melekat kat dahi ang kan.

    *peh dah macam lagu malique feat shawn dah bawah tu.. wa yg baca nie pun terikut2 rapnye..

    ReplyDelete
  83. Peh shawn lepas kau letak kat dahi, kau makan ke.
    Geli doh.

    Oh kau ada bakat menulis baidewei.
    Ke.. aku dah pernah cakap?

    ReplyDelete
  84. SSSSSSSSS
    IIIIIIIIII
    LLLLLLLL
    AAAAAAAA

    UUUUUUUU
    PPPPPPPP
    DDDDDDDD
    AAAAAAAA
    TTTTTTTT
    EEEEEEE
    !!!!!!!!

    ReplyDelete
  85. boleh pulak budak ni imagine giteww. ni bakal doctor ni imaginasi tinggi sgt dah ni. haha

    ReplyDelete
  86. hahahha... aku suka ultraman tu..
    aku panggil ultraman bintang..

    ReplyDelete
  87. sengal gilerr u..hehe..best entry nie. . :D 2 otromen jenis apa ea??

    ReplyDelete
  88. hahaha syaitonnnnn!!!! mak dah tak sabar sbb tgk tengok perangai anak ..hahah

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g