Sunday, 22 July 2012

Gua terhidu bau makanan istimewa daripada dapur. Awrr

Assalammualaikumm
Assalammualaikumm
Assalammualaikumm

Sempena minggu pertama puasa ni, sengaja gua bagi salam tiga kali.
Kunun nak buat efek islamik.

Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna~~
*lagu Raihan feat Man Bai berkumandang di segenap ruang blog gua

Baiklah.
Bagi gua secara senangnya puasa ada tiga fasa
1. sahur
2. lapar
3. buka

Fasa satu selesai dengan jaya.
makan tidak hebat mana.
Tapi perasaan gembira itu ada bila dapat bersama keluarga.

Sekarang gua mengalami  kedua. Fasa lapar.
Perut berbunyi lagu yang bukan2.
Keroncong bukan sembarangan, keroncong untuk ana gua teka.


Jam.
Pukul 530petang.
2 jam kurang lebih sebelum fasa 3. Fasa buka.
Mak gua dah mula menguji perut gua. Bau2 menarik keluar dari dapur.
Tidak memahami perasaan anak beliau ke apa mak gua ni.






Menghayati.
Gua pejam mata. 
Rapat2. Ketat2. Padat2. 
Gua cuba meneka bau apa.
Bau ikam sambal gua teja (memang ada typo sebab kan gua dah cakap gua pejam mata)

Mata dibuka.
Adik perempuan gua kat sebelah gua buat mata kecik. Curious gila gayanya.
Pelik dengan tindakan gua menutup mata tadi barangkali.


Buat apa? jerkah beliau
Jangan sebok. kau tak puasa.  Gua tuduh beliau secara melulu *emo perut lapar.


Untung perempuan.
ada masa-masanya tidak perlu melalui ketiga-tiga fasa.


Selamat berbuka dan berpuasa buat yang puasa
Mak gua selau pesan
kalau tak puasa tapi kacau orang berbuka
nanti tumbuh tanduk.
gua dulu suka. sebab boleh gua sondol adik2 gua guna tanduk tu. kahkahkah.



p/s: mari bersahabat dengan ramadhan
p/s 2: ya, aku tahu puasa bukan ada tiga fasa je :)
Shawn Razaleigh

72 comments:

  1. hohohoho... hilang trus selera makan guwa baca entri ni.. selamat berbuka puasa weyh... terawih jgn lupa ^__^

    ReplyDelete
  2. syakir

    ni bukan entry tandas lu nak hilang selera :p

    ReplyDelete
  3. hahahaha terbaek..

    hilang rse lapo yg brado di dado tapi aku rse kat perut..

    ReplyDelete
  4. hahaha....lawaklah...aku suka blog ni hehehehehe! puasa ada 3 fasa yea? hehehehe

    ReplyDelete
  5. haziq

    bila maso lapo di dado? ahaha. nismilan ko?

    ReplyDelete
  6. azham

    hehe. hang suka blog takpa. jgn suka aku. haha

    puasa ada 3 fasa kalau nak senang :p

    ReplyDelete
  7. wa suka part typo tu hahaha

    ReplyDelete
  8. hahahaha typo satu je taip smbil pejam mata? guna keyboard braille ke hefe :p



    camar bernuka! *taip smbil pejam

    ReplyDelete
  9. zyra

    haha. kemain gigih tutp mata jugak. dah macam bunyik apa je? :p

    ReplyDelete
  10. memang perempuan untung. tapi, nanti kena ganti balik gak wei. mencabar tahu?

    ReplyDelete
  11. syazana

    haha, tapi boleh eksen kat org lain :p

    ReplyDelete
  12. sekanar bresolay yaeawojh

    ini hasil wa taip pejam mata!

    ReplyDelete
  13. mk syahir

    latihan memanah tak cukup nampak gayanya

    ReplyDelete
  14. hahaha..suka tngok katun2 tu :)

    selamat berpuasa ! ^^

    ReplyDelete
  15. kelakarnya! haha salam ramadhan :)

    ReplyDelete
  16. kesian adik kau ade abg gile mcm kau..
    hahahaha =P


    ape ah..dah tua bangke pown masih nk ngadu lapo..ceh ! ..hoho

    ReplyDelete
  17. "Bau ikam sambal gua teja"
    kakaka :D lawak a

    "sedih dapat abang gila mcmni"
    :D hahhahaha

    ReplyDelete
  18. hahaha... asalkan dpt sampai fasa ke3 kan... ^^

    ReplyDelete
  19. lagi menggugat iman bila prempuan kene ganti pose bila org lain x pose..

    ReplyDelete
  20. ketiga fasa yang di tempuhi hari ni..fasa kedua pling mencabar..hakhak..lastly,alhamdulillah selesai sudah menjamu selera berbuka puasa,,

    ReplyDelete
  21. gua berjaya melalui kesemua fasa. tahniah bai. =,="

    ReplyDelete
  22. hahahaha..adoilaaa..mcm2 laa kamu neh...
    pape pon happy fasting yea :)

    ReplyDelete
  23. selamat berpose shawn kentut pose jangan tak pose,ko jangan dok hidu bau makanan sgt batal pose kan!!!!

    ReplyDelete
  24. rongoks

    hehe, gigih lukis guna paint

    ReplyDelete
  25. cik ummi

    adik gua bertuah ada abang hemsem cemni

    ReplyDelete
  26. hazirah

    haha, cuba weh try tup mata :p

    ReplyDelete
  27. soly

    dapat2 fasa teraaweih pun settle :)

    ReplyDelete
  28. nina

    ala, hmm tapi betul jugak tu hehe

    ReplyDelete
  29. pecinta pink

    tula kenyang sungguh haha

    ReplyDelete
  30. nurashia

    oih lama tak nampak. hehe

    ReplyDelete
  31. eila

    bau kentut dgn bau makanan. yg mana batal?

    ReplyDelete
  32. fasa ke empat adalah tidoq. kroh kroh

    ReplyDelete
  33. ah sengal..
    tumbuh tanduk betul2 kang baru tahu..

    ReplyDelete
  34. yeayyyyyy.. adakalanya tak perlu lalui fasa2 tu.. hahaha.. itu laa pompuan..

    ReplyDelete
  35. pirang

    lu pas buka mmg tido ke hape. heaven betoi

    ReplyDelete
  36. sayidah

    haha, fasa tu agak menarik. awrr

    ReplyDelete
  37. cimott

    oih. tu yg lu tgh alami kan? wakaka

    ReplyDelete
  38. jap..apa pasai gua tak rasa ketiga2 fasa tu eh? hahaha

    lu nye pic memanjang duk depan laptop..lu sahur ngn buka ngn laptop ke pe..dasat!!

    ReplyDelete
  39. conversation

    biasalah cuti. duk dpn laptop je. haha

    mmglah tak rasa. hang dtg B

    ReplyDelete
  40. hoho , selamat berpuasa . jangan skip puasa :D

    ReplyDelete
  41. haruslah kau harungi 3 fasa tu. perempuan ada pengecualian uolls.

    ReplyDelete
  42. cantekkk..hehe
    Selamat Menunaikan Ibadah Puasa. Salam rock..

    ReplyDelete
  43. cik mun

    tak penah skip kot :p hehe

    ReplyDelete
  44. shawn razaleigh22 July 2012 at 20:01

    crmirama

    salam rock tu tak tahan. hahaha, slmt2 :)

    ReplyDelete
  45. haha.. teja pun teja lah. memang sadis dapat abg gila macam nie.. T_T

    ReplyDelete
  46. hahahahah<selamat berpuasa den ucapkam..^___^

    ReplyDelete
  47. aida omar

    haha. terimalah daku seadanya

    ReplyDelete
  48. ahahaha..


    shawn, gua gelak guling-guling..kronik gila lu ni :P

    ReplyDelete
  49. shawn razaleigh23 July 2012 at 01:11

    marcella

    jgn terbatal posa lebih gelak kering tekak

    ReplyDelete
  50. di saat ini, guwa ada bau sambal tumis dari kantin guwa.. apsal ms bukan bulan pose xde?? kejamnya.. dhla aku lajak xbgn sahur.. lapar bak hang..

    untung mmg untung la..tp kena gnti weyhh.. wajib ganti!!! mcm aku, even coti puasa, aku segan nk mkn gak wlu dlm bilik.. malu sgt².. oh, pemalunya aku..


    selamat berpuasa shawn.. nama kau ni dh mcm kartun feveret aku, shaun the sheep..

    ReplyDelete
  51. miz tina

    haha. lajak sahur boleh la awalkan buka tu :p

    haha. kalau gua dah makan terang2an kat zoo negara sana

    ReplyDelete
  52. aku dah komen ke belum eh.. lupe ah...
    malang betul adik ko dapat abg mcm ko.. hahaha... redho je la adik ko dpt abg cam ni

    ReplyDelete
  53. aku tawu kau sedar bkn hanya sekadar 3 fasa ittew sajew =P






    Luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  54. salam kenal & selamat berpuasa...

    jgn hidu byk2 bau mknn.. kurang pahala puasa tu kang...

    ReplyDelete
  55. tekaan anakku salah, mak masak ayam percik ala rusia la... - mak shong


    wakakaka

    ReplyDelete
  56. kalo ang nk bleh gnti tempat ak...tlg ganti puasa skali...hehhee

    ReplyDelete
  57. Lama tak singgah sini. Ingat sy lagi? Hiks selamat berpuasa.

    ReplyDelete
  58. selamat berpuasa weh
    jangan gatal nak berbuka puasa waktu tengah hari okey. haha

    ReplyDelete
  59. haha seronok aku bace 3 fasa ko..kalau aku ada 4 fasa sahur,lapa,buat air basi then berbuka .. heh!

    ReplyDelete
  60. gua dulu bayang belimbing ni tools ninja, haha asal makan belimbing je, gua feeling ninja. hahaaa

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g