Tuesday, 19 June 2012

Update baru: Mengada-ngada ketika kecil

Assalammualaikum

Nama gua Shawn Razaleigh.
Ya, gua lah blogger yg dah sebulan tak update blog tu. wahaha
Memang busy, gua dah sebulan tak makan, sebulan tak kencing. Dan, dah sebulan tak mandi wajib. awrr *ok, hyperbola yang melampau. haha

Gua baru habis practical dekat Hospital Sri Manjung, ward paediatrics(wad kanak2). Dekat sana, macam-macam perangai budak gua tengok. Semua cencomel belaka. Comel bak Dr Rozmey kata orang tua2.

Tengok budak2 kecik ni gua teringat perangai mengada2 gua time kecik. Memang mcm cibeng. Mengada bukan main. Berikut merupakan perangai mengada2 gua


1. Mintak dukung
Gua memang dilahirkan malas. Malas gila nak bejalan, gua suka kena dukung. ha ha ha. Perangai mcm haram, selalu gua akan pura2 tertidur dalam kereta. Then bapak gua akan dukung gua keluar dari kereta.


selamat hari bapak, bapak


2. Tidur malam
Haa, gua akan mintak mak gua tuju lagu sebelum gua tidur. Gua buat mcm pilih lagu dekat karoke. Memang style anakk derhaka abes la beb. haha. Kadang2 mak gua nyanyikan lagu anakku sazali versi anakku razaleigh. ok yg tu tipu.awrr


mak gua dan lagu najwa latip beliau.awrr


3. Mandi pagi pagi
Gua dulu malas betul mandi pagi2 nak pegi sekolah. Sejuk gila tahu? Pesen2 kambing biri2, shaun the sheep mmg takut air.


cth bangun pagi kecik2

4. Demam
Hat ni paling gua suka. Bila demam. mak gua suka buh towel basah kat dahi. Pastu lap2kan. Perghh paling nikmat, bila mak tanya, " shawn, hang nak apa demam ni? '' Gua terus buat wish ibarat ada jin lampu nak tunaikan permintaan gua. kah kah kah. Kadang2 gua pura2 demam utk mendapatkan layanan istimewa ni.
awrrrr.


cth wish list bagi orang demam

Manja tak gua dulu? kah kah kah. Entry memalukan diri. Tapi kira oklah dari manja2 budak2 sekarang yg manja nak ifong, ipad, ipod, iloveu.kbai

shawn razaleigh
p/s: lagi byk entry akan menyusul,
p/s 2: rindu yuollllssss awww

91 comments:

  1. part demam tu aku salu terai gak buat wishlist. tapi hati makbapak aku kental agaknye. dah paham sangat lakonan anak derang. hari-hari dok sumbat ubat je. lansung tak layan permintaanku ini.

    ReplyDelete
  2. mngade budak kecik dulu2 mmg comel, so nko comel la (ha kombang lettew..) manje budak2 skang ni nk kna pelempang..hihi

    ReplyDelete
  3. hui aku first ke. nampak benor gelojoh.

    ReplyDelete
  4. rerehalim, mmg gelojoh. demam ke hape? hahaha

    ReplyDelete
  5. ciksally

    amboi. ce ckp direct, ckp cmni, "shawn comel" hahaha

    ReplyDelete
  6. dah nama pon budak2 kan..bukannya bapak budak..haruslah mengada-ngada

    ReplyDelete
  7. Hahahaha sangat betul apa yg ditulis semua tu :-D

    ReplyDelete
  8. anies

    dah besar gajah ni, tapi nak lagi :p

    ReplyDelete
  9. gua masa kecik pon macam ni... gua rasa smua bdak kecik macam ni....hahhaa....

    ReplyDelete
  10. fadhli

    hehe, tulah, mencari perhatian.

    ReplyDelete
  11. sonok ohhhh.. belakon demam.. dapat makan sate, kay ep si n mcm2 lg..

    ReplyDelete
  12. Haha..ingat lg ye dik..akk ingat ms kck akk mmg ank yg baik k..hehe..poyos!!

    ReplyDelete
  13. cimot

    kdang gua mintak biawak bakar haha

    ReplyDelete
  14. ni bakal doktor ke misi???

    *SHAWN kambeng biri-biri tu genius.. :-)

    ReplyDelete
  15. blog kuruih

    bakal misi :p shawn yg ni pun genius :p haha

    ReplyDelete
  16. syiokk ape time dedulu. time dah besar buat cenggitu mau makan pelempang. kahkah :))

    ReplyDelete
  17. bai baizura

    jgn kata lempang, kaki pun naik. haha

    ReplyDelete
  18. wakakakakaka,macam apa lah kan zaman bebudak dulu,hikhik...

    ReplyDelete
  19. onie

    semua org pun cemni kot kann

    ReplyDelete
  20. better ko g check.. riso ad pnyakit apa... smpai kencing pon tahan sebulan..

    hahaha..bhaya2...

    ReplyDelete
  21. AWRRRRR!! eeh eeeh... Blueekkk!! Shong the sheep sesuaaaai haha

    ReplyDelete
  22. zulhilmi

    risau batu karang. betul jugak tu kan. hahaha

    ReplyDelete
  23. ajam

    jgn kau nak main cinta dgn gua kat sini. haha awrr

    ReplyDelete
  24. shawn razaleigh17 June 2012 at 13:32

    zyra

    haha, tgk anak la :p

    ReplyDelete
  25. tamiya??haha...weyh yg nmbr 1 tue aku pn suka buat kcik2 dlu..dh bsar nie spa yg nk dukung aku yg berat nie..haha

    ReplyDelete
  26. shawn razaleigh17 June 2012 at 13:57

    nyamuk terbang

    hang nyamuk, sapa nak dukung? semua nak tampar je. haha

    ReplyDelete
  27. kau memang mengada2 kan mase kecik kan shon.. hoho

    ReplyDelete
  28. hahaha..


    shawn, gua bab dukung tu time demam.yg first & last je sama.. Demam, so mengada terlebih.. :)


    haha

    ReplyDelete
  29. tak payah nak manja sgt ler..!!!

    ReplyDelete
  30. hahaha. manja betei lu ni. awrr

    ReplyDelete
  31. hahaha..sama la kite...memang keturunan anak manje kot..

    ReplyDelete
  32. apa jadahnya wishlist ko tu babe??


    ye, kau la blogger paling malas nk update.. bengang lak aku..

    ReplyDelete
  33. cis..gua tlambat plak nk komen entry ni sbb baru bace..hahaha
    tp style lah mak lu nyanyi lagu najwa lentip..mak gua plak asik nyanyi lagu alep aziz je..tagging2 poking2..stress wa..ahahha

    ReplyDelete
  34. ahahaha setiap entri ang mmg superb. bila baca jea konpom tergelak dekah-dekah tak pernah tak gelak. hahaha :D

    ReplyDelete
  35. korn

    haruslah. anak bongsu pulak. *tipu

    ReplyDelete
  36. marcella, tiba2 kaki tak larat nak jalan harus berdukung

    ReplyDelete
  37. cik mun

    tah2 kita ni adik beradik? wakakaka

    ReplyDelete
  38. mizz tina

    haha, sblm ni exam lah weh

    ReplyDelete
  39. chikova

    lu tahu? tadi gua karok lagu pebret mak lu. cam hareem

    ReplyDelete
  40. aischa

    hehe, terima kasih la bebanyak scha alyahaya

    ReplyDelete
  41. budak2 kecik manja memang comel.
    tapi aku rasa.
    kalau ko buat2 comel time kecik dulu.
    tetap tak comel shawnn.
    TAK COMEL!
    TAKKKKK!
    okay aku harap ko pham.
    kbai~

    ReplyDelete
  42. kereta ala2 mrs bean..awrrr

    pehh lama dah tak main tamiya..rare2

    ReplyDelete
  43. haha chumil,

    ringan je tgn sy

    hoho

    ReplyDelete
  44. chemay

    awat hang kijam sgt dgn abiang. huk3

    hantar abiang balik rumah mak.aaa

    ReplyDelete
  45. conversation


    hahaha. tamiya tu pebret kot

    ReplyDelete
  46. bukan kosong

    ringan tgn? bak dukung gua ke cemana :p

    ReplyDelete
  47. part yg demam tu best guwa selalu buat..haha..ada satu benda yg guwa mintaw mak guwa tak tunaikan lg...guwa mintak kapal terbang sampai sekarang x dpt...

    ReplyDelete
  48. wa ingat wa paling teruk..ade lagi makhluk lagi teruk dari wa..hahahaa

    ReplyDelete
  49. yea, budak sekarang manja dengan gadjet-2 semua tu.

    ReplyDelete
  50. hahaha noarommm mintak lagu dangdut. HAHAHA... takbleh blah lagu najwa letip tu, haha.. yg buat2 demam tu mcm auta keling. sama je kita nie, HAHAHA

    ReplyDelete
  51. zul de alexis

    lu mintak yg maina ke yg betul2? haha

    ReplyDelete
  52. mk syahir

    teruk apanya. haha, sopan kot

    ReplyDelete
  53. pp tembam


    wakakaka. tu baru najwa latip belum gua mintak lagu yuna

    ReplyDelete
  54. Ala..ngade2 kecik2 dulu tak de hal..semuanya nampak comel jer..cer dah besar ni nak ngade lebih-lebih..ahaha tak de siapa nak layan :p

    ReplyDelete
  55. auwww gua pun rindu lu tahu tak shawn hikhikhik

    ah,bajet comel sgtla lettew buat manja camtu? nasib baik tyme kecik, kalo besar memang noharomm laa kan ahaha

    ReplyDelete
  56. diana azis


    layan jugak, tapi dengan kaki wahahhaa

    ReplyDelete
  57. AQ

    time besaq pun sama lah. hahaha. kiut idak kiut idak? wakakka

    ReplyDelete
  58. alolo..anak manja rupanya..huhu~~ :p

    ReplyDelete
  59. yana

    oih

    ni zaman dulu kala lah awrr

    ReplyDelete
  60. hah tu dia..kantoi..habis semua orang tahu..hahaha..dah besar2 ni nanti nak mengada2 ngan sape pulak? ngan ehem2? heeeeee :)

    ReplyDelete
  61. HAHAAHHAHAH! mcm vangang je . kikiki

    ReplyDelete
  62. mrs yie

    hehe, tu yg kena kawen cepat tu. eh :p

    ReplyDelete
  63. azelah

    hahaha. ele sama je pun lu kan kan?

    ReplyDelete
  64. budak sekarang mintak ipad,ipod bagi tu bukan manja,
    tapi gegeh .
    hahah. kau hadoo ?
    hikkss!kbai XD

    ReplyDelete
  65. misluv

    ok takdo. sobsssssssss hahaha

    ReplyDelete
  66. lu mmg mengade lebih.. lau gua, tgn kan aje bdk nie.. hahahahaha

    ReplyDelete
  67. ahahaha.. btol la.. aku pun mngade tahap ni gak time kecik2 dl.. alahai, bhgianye hidup kan time kcik2.. dh besar, hampeh.. ahaha

    ReplyDelete
  68. bnyk la ang....eh2...bdk kecik skunk nk iluv u jgk ke? erkkkk...kbai~

    ReplyDelete
  69. bahahahahahahhaa...................part yang tido tu saya selalu buat!

    ReplyDelete
  70. paling suka part buat wishlist..siap pakat dgn adik-beradik nak makan apa...hehehe.paling xleh tinggal suh mama masak bubur ayam yg mavelos.hahaha

    ReplyDelete
  71. bese la kecik2 nk manje ngn sape lg kn..dh bsr nk buat pn boleh kakaka

    ReplyDelete
  72. comel bak Dr Rozmey...bhahahaha :D

    ReplyDelete
  73. cheap generic valium cost 5mg valium - buy real valium online

    ReplyDelete
  74. tramadol onlineno prescription buy tramadol 100mg - buy tramadol with mastercard

    ReplyDelete
  75. http://www.achildsplace.org/banners/tramadolonline/#9688 buy tramadol without a script - buy tramadol online mastercard overnight

    ReplyDelete
  76. buy misoprostol online malaysia - can you buy misoprostol pharmacy - buy cytotec cavite area

    ReplyDelete
  77. cytotec buy online usa - can i buy cytotec online - buy cytotec in singapore

    ReplyDelete
  78. cheap tramadol no prescription order tramadol no prescription - order tramadol no prescription

    ReplyDelete
  79. baca entry blog hang ni,, kena lengkap sekali ngn komen,, grrr,,, banyak masa habis kat blog hang la senget,, cesss,, ps-delete la komen Anonymous tu,, membencikan je,, kalau letak nama tak de link masih boleh dimaafkan,, hee

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g