Thursday, 12 April 2012

Kenapa kita perlu membenci exam

Assalammualaikum

Baiklah, sebelum bermula,
cuba saudara saudari lihat di sebelah kanan anda ada apa. Kemudian lihat di sebelah kiri, ada apa. Sekarang, toleh belakang pula, dan lihat ada apa. Ok cukup, tadak motif pun, saja ja bergurau. *gurau yg tak lawak. kah3

Hari ni gua tekan huruf 's' dekat new tab dan keluar shawnrazaleigh.blogspot.com dekat autosearch. Dan barulah gua teringat yang rupa-rupanya gua ada blog yg perlu diupdate. kah3. *ok, sekali lagi tak lawak

Berbalik pada tajuk entry. Kenapa gua benci exam? Sebab2nya adalah:

1. Hilang nikmat berak
 Gua tak boleh nak berak selesa dekat2 exam ni. Berak pun tak boleh lebih 5 minit. Masa itu emas. Berak itu coklat-coklat warnanya, tiada bernilai. tak macam emas. Ok, jangan nak geli sangat.



2. Rasa bersalah keluar enjoy
tengah lepak mmg rasa cibeng gila kalau tiba2 teringat exam. pergh skema gila gua.


 ok, gua bukan budak kelabingbing. ni eksen je


3. Blog dianak tirikan
Time nak exam, blog memang terabai. Tangan gatal nak update tapi gua lebih mengutamakan pendidikan. Todddia. Dengar pun dah tahu tipu, *malas, cakap jelah malas shawn.. kah3

pura2 tak kenal blog sendiri

4. zombie

Ya, study tak tidur malam + nescape, tongkat ali = zombie. Kadang2 lecturer pun takut tengok budak2 ni pagi exam. Sesetengah dari mereka siap bawak shotgun kalau2 zombie mengganas.

zombie

So tulah yang tak best nya fasal exam ni.
Dengan ini gua nak mencadangkan supaya exam dilupuskan dalam sistem pendidikan negara kita.
Tapi yang bestnya, abes exam, cutiiiiiiiii :)


shawn razaleigh

100 comments:

  1. ahaks! noaroommmmm rindunya nk exammm! errrr =.='

    ReplyDelete
  2. euww sgt kau ni .entah2 bulan exam kau langsung tak berak kan . keh2

    ReplyDelete
  3. zyra


    aaaaaa. lajunya komen. hehe. jom exam balikkkkk

    ReplyDelete
  4. hahaha ! elok sgt la tuh.

    trasa cam kena perli -.-"

    ReplyDelete
  5. perrggghh!
    berak pun set time ek.

    ReplyDelete
  6. sebab lainnya lg..smpai awk tak jenguk kite :P

    ReplyDelete
  7. fyqa

    haha. biasalah student. sama semua

    ReplyDelete
  8. sutera

    satg gua singgah. nak lunch sat

    ReplyDelete
  9. mohon zombie tak membuat gangguan. KAHKAHKAHKAH

    ReplyDelete
  10. hahahahaha =D suke2 yg last tuh...dah mcm 'mohon share'...

    ermm ye, aku sedang menikmati keindahan cuti ini....ohhh....nikmat....

    ReplyDelete
  11. el


    saya ulanggggg mohon zombie tidak membuat gangguan

    ReplyDelete
  12. cantekkk


    skrg semua tgh cuti kan :))

    ReplyDelete
  13. kalau gi tandas time exam sebenarnya konon nak berak padahal bukak tahyul...

    propaganda jer semua tu...

    ReplyDelete
  14. memang jadi zombie la time exam. ehehee.

    ReplyDelete
  15. alepridz

    luas pengalaman ang ni. haha

    ReplyDelete
  16. kalo sye mse exam,, buang air kcik ngn besar akn ilang sndiri ble msuk dewan..haha..

    ReplyDelete
  17. haha. kelaka la..kelabingbing.hahaha

    ReplyDelete
  18. azam

    usah buat bunyi mengerang kat sini please

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. still mood cuti2 malaysia.. harharhar.. lallalalaa~

    ReplyDelete
  21. memang kau jenis wajib berak eh waktu exam ? HAHA

    ReplyDelete
  22. auni

    tak jugak. maksud gua dekat2 nak exam.awrr

    ReplyDelete
  23. aloo gua ni jenis yang berak setengah jam atau lebih. hacano?

    ReplyDelete
  24. aku ni kalau exam, memang tak tido, haha bapak skema

    ReplyDelete
  25. usah cakap pasal exam laaa..bikin gua panas je!!

    sebabnya exam gua selalu laa hari weekend! sial! gua tak dapat balik umah...gerrrrrrr

    ReplyDelete
  26. cimot

    haha, dulu gua cemtu jugak.awrrr

    ReplyDelete
  27. hahahahaha....... kau tayah berak,kau postpone kasi sembelit je,haha

    ReplyDelete
  28. rindunyer kat zaman belajar dlu ... tmbh2 minggu exam, hahaha!

    ReplyDelete
  29. onie

    satg mau berak sejam sembelit

    ReplyDelete
  30. haha...exam mmg cam taik....

    ReplyDelete
  31. Ahh, semuanya betul! Otak otak otakkkk. Mwahaha!

    ReplyDelete
  32. hahak . sama la aku pun xsuka exam^^
    tp time exam aku boleh curik ilmu org sikit, lepas tu boleh pure2 baik dgn best student. pdhl sblm ni tak baik pun. eh?

    ReplyDelete
  33. time sembelit takkan nak 5 minit jgk oii tak logik kahkahkah

    ReplyDelete
  34. liyaa

    kan? rasa nak geget je kertas exam tu

    ReplyDelete
  35. aq

    time sembelit gua bagi 6 menet

    ReplyDelete
  36. noaromm.

    entry kau buat aku teringat pasal exam.

    ReplyDelete
  37. payah lah kalau jenis keluar tahi keras macam batu..mesti lama lah masa di perlukan dalam tandas..noarrooomm

    ReplyDelete
  38. pergh!!! naseb bek aku dah tua, dah lepas zaman ber exam2 bagai......

    tapi noaram gak entri ko buat aku teringat balik zaman ber exam2 bagai......

    ReplyDelete
  39. hahahah..


    shawn, gua pon mencik exam-exam nih..dah la gua ni jenis manusia yang bukan berorientasikan exam..

    ReplyDelete
  40. noarom... aku teringin nak gune ayat ni, belum jumpe kesempatan je lagi?

    ReplyDelete
  41. wa tak setuju dengan cadangan akhir lu . hahaha err kalau di lupuskan otak rakyat malaysia jadi lembab, bodoh, sebab tak ada ape yang nak ditakutkan . n last , dyorang akan belajar main-main :) u see shawn ?

    exam itu menarik :D lagi2 bile bab dapat result gempak ^_^

    ReplyDelete
  42. nokhorrom hang pergi zouk!

    ReplyDelete
  43. haha, lagi best kalu da dpt mrkah exam tu, dpt yg pling tngi ! hehe .

    ReplyDelete
  44. coversation


    p siram air nu kasik lembut. ok geli

    ReplyDelete
  45. cikpia


    utunglah dah tadak exam.awrrrrrrr

    ReplyDelete
  46. marcela

    kan, kita jenis2 org yg buat kerja terus *poyo

    ReplyDelete
  47. najwa


    haha. silakan., gua pun nak guna, noarommm

    ReplyDelete
  48. chokie


    ahaha. jgn serius sgt gua geget lu satg.awrr

    ReplyDelete
  49. Rindu nak exam. kahkah. Kalau exam, eyebag dari 5 batu dah nampak XD

    ReplyDelete
  50. yeahhh..
    aku dah tak ada paper exam lagi dah pasni.
    yang ada praktikal exam.
    mahu risau duk fikirkan.

    ReplyDelete
  51. wan

    sama lah aku pun tapi ada jugak paper. paiiiperrrrrr.awrrrr

    ReplyDelete
  52. hahahaha part zouk tu kesian sgt hahahaha

    ReplyDelete
  53. huhu titeww pon mencik tau kena exam kan bagus blaja tkyah exam muahaha

    ReplyDelete
  54. apesal la gua bace blog lu smbil makan,kan da tejeluak smue sbb lu sebut pasal berokk..
    noarommm *amek balik ayat luu...

    ni bukan stakat exam je kene dilupuskan ni, lu pun kene dilupuskan ni sbb mendatangkan loya pd pembace.. awrr!!~

    ReplyDelete
  55. chikova


    haha, kena buat warn akt blog ni, jgn mkn time baca

    ReplyDelete
  56. aku relaks je x study time nak exam. nak kuar? x de hal. karok + berbowling.......... sebab aku ada rahsia tersembunyi...... kah3...

    ReplyDelete
  57. ala ape susah.. bawak toyol la time exam.. wakaka :p

    ReplyDelete
  58. jijah

    ish2, kang toyol duk mintah upah darah, dahla tak cukup darah hahha

    ReplyDelete
  59. 5 menit je berak? Pergh... Memang hilang nikmat nya..... Berak peling cepat pon 10 menit...

    ReplyDelete
  60. dah lama x exam, rindu pulak
    tp dulu, time exam makin asyik update blog

    hehe

    ReplyDelete
  61. lea

    lagi exam lagi nak buat benda2 lagha kannnn

    ReplyDelete
  62. hahahah..mmg patut bencikan exam.sume wat giwe gua kaco.

    ReplyDelete
  63. sarah

    kan? membazir paper je. haha

    ReplyDelete
  64. aien

    rindu tak nak exam

    *selalu sgt exam, bosan

    ReplyDelete
  65. humm. shawnnnn. keyword aku paling tinggi pun 14 0rang je yang jenguk. kecik ati

    ReplyDelete
  66. muahahaah.. aku pon x suka exam gak..

    ReplyDelete
  67. nak berak pun kena ada timer ek. hahaha...

    ReplyDelete
  68. hahha zombie.suka gak exam ni.lagi tak exam,hati still xtenang

    ReplyDelete
  69. ZOBIE ZOBIE ZOBIE...sja capslock

    ReplyDelete
  70. buy valium cheap generic valium - generic form of valium

    ReplyDelete
  71. buying xanax online no prescription xanax stay system drug test - xanax and alcohol party

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g