Saturday, 1 October 2011

Apa yang lelaki nak tahu fasal perempuan. Awrrr

Assalammmualaikum

Perempuan selalu dikatakan sukar difahami. hormon turun naik katanya.
Rasa bersyukur kerana gua seorang lelaki tanpa tetet dan tanpa yeyed setiap bulan. Jadi, tak perlulah nak habiskan duit utk beli pad bersayap atau beli bra berjenama 1 malaysia. ha ha ha

Tapi apa yang gua betul2 tak faham adalah:

1. Kenapa perempuan kalau nak pergi toilet mesti kena ada teman.

Pergi toilet kompem nak buang air. Gua syak dia orang memang suka pergi secara berkelompok utk membandingkan saiz tahi yang terhasil. siapa paling besar dia menang. Keluar toilet, cover ayu balik. awrr

rahsia di sebalik ke tandas beramai2


2. Kenapa perempuan selalu panggil "sayang" dekat BFF dia.

"Sayang, cantiknya u~"
ok, bukan gua nak jeles, tapi selalunya yg BFFFF ni lah yang akan gaduh nanti. time tu dah tak panggil sayang, panggil "jalang".
"Perempuan jalang, lu rembat balak gua pahal?"

 cth adegan lu rembat malik, gua rembat lu *tiba2

3. Kenapa perempuan nak kena ada berpasang2 kasut.
Kenapa, kenapa, kenapa? kaki ada dua je kot.

ayam vs labah2

4. Kenapa tudung ada bermacam jenis?
soalan yg agak bangang. Tapi serius, hebat lah lu orang boleh bermacam jeniskan tudung. berlilit2 bagai. awrrr

aneka tudung, aneka pilihan

5. Kenapa cun sangat?
haha. yang ni khas utk hanis zalikha, nora danish dan rozita che wan. lisa surihani dah tak ada dalam senarai. maafkan abang lisa. haha ha

oih, ok3, apahal ada love tu? 
apahal apahal apahal? * pengsan



p/s: ini bukan entry kutuk perempuan, gua nak tahu je, kenapa. peace. awrrrr


shawn razaleigh

118 comments:

  1. : 1. kenapa pempuan pegi tandas nak berteman ? sbb dlm perjalanan nak pegi tandas n balik dari tandas. byk gosip boleh di cerita... [tu kalau gua la]

    2. no komen . ai syg kwn2 ai . auumm ><

    3. kasut berpasang-pasang tu no komen arh . gua suka pakai kasut gua yg sepasang tu je. =='

    4. pakai tudung bilit2kan up to date ~~ pakai yg sama nanti lu org kata pmpuan tak pandai fesyen plak. kuno =='

    5. cuntu anugerah ALLAH .. untung la sape cun .. =='

    dah tawu dah nape pmpuan cam gituhh ? aauumm ><

    ReplyDelete
  2. ika

    1. ooooo. smpai mcm tu ke.

    5. untung kalau awek cun.hahahai~

    ReplyDelete
  3. ouhh, kenapa gua tiada langsung senarai diatas. kenapa kenapa kenapa?




    *tetet lagi lu. kali ni bertambah tiga

    ReplyDelete
  4. : 1. kenapa pempuan pegi tandas nak berteman ? jawapannya: sebab perempuan tak boleh keluar sorg2.. byk bahaya yg menanti kat luar tue

    2. sebab.. perempuan memang dah dijadikan begini.. cuba bayangkan kalo lelaki panggil lelaki lain sayang,,,

    3. perempuan tak macam lelaki.. kasut perempuan byk fesyen.. kalo laki.. sama je

    4. yg berbelit2 tue.. sebab diowg rajin pakai tudung cmtue.. yg tak rajin. pakai tudung indon je

    5. dah memang Allah jadikan perempuan lawa.. lelaki hensem

    ReplyDelete
  5. saje nak test lu. lu tepat shawn masih ingat gua. tahniahh, gua bagi hamis jalikha kembar.

    ReplyDelete
  6. 1. sbb dkt toilet tue mcm2 hal bleh jd...

    2. erkk aku pn xbpa nk fhm..tpi kalau laki pnggl mesti dh kena cop gay kn

    3.kasut aku ada skit jer..yg byk2 tue diorg rjin bergaya

    4. tak pkai tdung lilit...harap maklum

    5. aku mmg cun..okbai

    ReplyDelete
  7. atiq salleh

    lu laki ke apa?
    no 2 tu betul. geli2

    ReplyDelete
  8. wadi

    hehe
    selamat berhujung minggu dik hamis jalikha

    ReplyDelete
  9. lu rembat hanis gua, gua rembat lu. haha

    ReplyDelete
  10. nyamuk

    jwpn lu no 5 paling terbaik. hai cunnn

    ReplyDelete
  11. el

    dah boleh berperang kita ni.hehe

    ReplyDelete
  12. pelangi tu tak takut warna, gua suka..oh ..
    Nak Hanis Zalikha gak..Kak Pah nak taruk mana??haha

    ReplyDelete
  13. umie

    kak pah, kang saman gua ahad ni dalm melodi, sia2 hidup gua 23 tahun.

    ReplyDelete
  14. jawapan soklan anda. *maen2 ja.

    1.memg lumrah nak bteman kot. ><
    2. Pggil syg sbb err.err. nak kata friendly la kot. ;p
    3. nak besaing lettew, n sbb suka buat collection :)
    4. sama lerr nak buat collection, tp sbb fesyen gak kot, tp aku xpelangi okeh! haha
    5. xtau nak jawab. ;p

    ReplyDelete
  15. syirah

    2. haha. laki tak buat weh.
    3.ooo
    5. jeles ke hape? hahahai

    ReplyDelete
  16. awrrrrrr!


    eh, lu skodeng pompuan selalu ke hape?

    HAHAHAHHA

    ReplyDelete
  17. baru aku tau kenapa pompuan suka pegi tandas berteman..
    trima kseh shawn!
    HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  18. amirul awim

    rupa2nya ada pertandingan haram dlm toilet.heheh

    ReplyDelete
  19. 1: gua jarang pergi tandas berteman.. kecuali kalau tempat tu gua tak biasa..

    2: tu tandanya gua sayang kat bFF gua.. tak kisah la lelaki ke perempuan ke, mmg BFF tu gua panggil sayang.. haha

    3: satu selipar nk p tndas, satu kasut nk p kuliah, dua kasut nak p jalan2.. gua guna sampai rosak.. huhu~

    4: errr.. gua tak pakai macam dalam gambar tu..

    5: oohhh.. gua tak cun..


    sekian ^.^v

    ReplyDelete
  20. sb gua les..jadi memng kompm gua tak reti jawb..grrr..


    lalalalalala~ haha:P

    ReplyDelete
  21. guwa pelik dengan tiga tetet tuh,haha

    ReplyDelete
  22. ciss,perlu ke mention pasal tahi tu...loya tokak den :p hehee
    lumrah kot,pmpuan ni suka berhias,so banyak lah kasut.tapi aku banyak stoking je,kasut xde :p

    ReplyDelete
  23. gila jijik no 1 tu..hahaha...

    ReplyDelete
  24. lagilagi.


    " kenapa perempuan suka payung sana sini.. Geram i. "



    wakkakakakakaka !!

    ReplyDelete
  25. hahah., suka sgt korang dgn Hanis Zalikha tu hehehe...kesian blogger wanita yg lain heheheh

    ReplyDelete
  26. sbb ktorang kan pompuan kang style same je cm laki x rock la weyh!

    ReplyDelete
  27. kenapa laki suke komplen ? grrrr

    ReplyDelete
  28. 1. nanti nak mintak tolong pegangkan barang, boleh mintak tolong beratur kan sekali cop tandas (tandas perempuan biasanya ramai, tak macam lelaki, bole pancut suka suki)

    2. perempuan penuh dengan kasih sayang (laki asik nak gaduh je)

    3. bialah, kat kedai banyak pilihan kasut perempuan, yang murah pon banyak, tak macam kasut laki, samaaaa je pesen,boooo. Dah la pesen sama, mahal lak tu. Sedih!

    4. perempuan itu kretif.

    5.Allah kurniakan kecantikan kat perempuan untuk sejukkan hati sang lelaki(suami), tapi laki rakus, pegi rogol pulak.

    ReplyDelete
  29. woooo! rasa HOT baca entry ni..kih3 =D


    1: kenapa perempuan g tandas nak berteman? kan perempuan ni..ala-ala segan nak jalan sorang2..lg pun nak bergosip kat tandas kejab..hik3 =D

    2: dah namanya sayang BFF. mesti pggl sayang. nampak mesra u ollsss..hahaha..

    3: ala.biasalah..kasut ni ikut tempat nak pergi..xkan nak pergi mall pakai kasut sukan? kan xmasuk dek tema jejalan uh..kui3 =D

    4: aneka tudung? dah namanya kreatif.. =)

    5: dah Tuhan takdirkan cun comel. terima jelah..kih3=D

    ReplyDelete
  30. 1. pompuan suke pegi toilet beramai2 sbb slalu dtakotkan smenjak zaman sek lagi, ade penunggu toilet yg suke kat toilet pompuan, hampeh!

    2. pgl sayang? ha'ah kan, baru perasan hal ni, ahaks!

    3. kasut kene byk sbb senang nak matching dgn baju, kih3~~

    4. tudung b'mcm jenis ... nak ikot trend kot ... pdehal ade yg seksa diri, cisss!

    5. -tade kaitan-

    ReplyDelete
  31. 1 - bahaya pegi sensorg. Kalo cantik mcm no 5 kang kena rogol acaner? Prevention is better than cure mcm xtau eish.

    2 - dilahirkan dgn sifat penuh kasih sayang

    3 - depend ni depend. Tipu ar laki sepasang kasut je.

    4 - depend depend depend

    5 - ciptaan Tuhan. Nobody cn stop that.

    ReplyDelete
  32. bella bell

    nak jd bff lu lah mcm tu.hehe

    ReplyDelete
  33. budak setan

    apa yg kau pelik, pelik

    ReplyDelete
  34. cheqwa

    byk stokin=malas basuh ke hape.haha

    ReplyDelete
  35. haanip

    sebab perempuan sensitip cuaca

    ReplyDelete
  36. azham

    hanis zalikha terbaikkk kot

    ReplyDelete
  37. hagenjo

    haha, no5, jahaat siot jantan2 ni.awrrr

    ReplyDelete
  38. dhiya

    no 1 tu aku boleh terima. maksud aku kasut jalan. laki satu je oih.awrr

    ReplyDelete
  39. hahaha soklan pertama ngan kedua tu sila tanya awek kau si hanis jalika kan ke dia dah buat entri pasal BFF? kau ni aku nak cakap bangang kang takut sakit hati pulak jadi aku nak cakap lah bahanganggg hahahaa

    ReplyDelete
  40. eka

    haha sibai lu. hanis jalika busy sikit. gua terabai dah ni. sob2

    ReplyDelete
  41. pegi tandas kene berteman sbb takuuut.. haha.. kn byk citer hantu skang..

    kasut byk sbb takkan nk pegi kelas pakai selipar jamban? muahaha..

    ReplyDelete
  42. jawapan perempuan pasal toilet tak leh blah doe XD

    ReplyDelete
  43. nk gelak jer buleyyy...hahahhahahahahhahahahaha.....

    ReplyDelete
  44. adoilaaaa slalu buat nuru gelak kannn entry kamu ni dude.!

    ReplyDelete
  45. hahril

    silakan. nak tuju lagu pun boleh

    ReplyDelete
  46. ashia

    hehe. tgh tadak idea ni weh.awrr

    ReplyDelete
  47. yg part pompuan masuk toilet tu ko penah try masuk gak ke?macam tatau je pompuan buat pe kan,hahaha .... perlu kot berteman...kata bestfriend forever,haha

    ReplyDelete
  48. meaw


    tu gua syak je. next time gua skodeng sikit2

    ReplyDelete
  49. sayang :) meh i nak komen .. eh ? tengok i pggil u pun sayang taw. bukan bff je.hahaha

    ReplyDelete
  50. ezza


    awwww. malunya. malunya malunya



    hahhaha

    ReplyDelete
  51. hahhaa no 1 tu, euwwww! sebab kena teman t kalo g sorg, bosan doh! kena bercakap. hahaha

    yg pasal kasut tu, baru best boleh tukar2. satu jek? boringgggg~~~ hahah

    ReplyDelete
  52. popuan sllu berteman sbb lelaki allu kaco popuan...huhu..

    bole time tak alasan ni??haha

    ReplyDelete
  53. kasut itu banyak gunanya shawon. lain jenis kasut, lain cara balingnya jika orang buat pempuan sakit hati. grrrr

    ReplyDelete
  54. apa yg arisha tahu, gadis banyak ragamnya. iya kan!

    ReplyDelete
  55. hehe. klakar la entry awk ni . ade awek tak??klau ade ce tnye awek awk.kenapa kenapa kenapa??

    ReplyDelete
  56. amy syahirah

    hanis zalikha. dia busy tak boleh tanya.hahahah

    ReplyDelete
  57. kerana diri ku begitu berharga awrrrr...

    ReplyDelete
  58. 1) sbb dlm toilet la boleh gosip2 kejap..
    cth: "tak guna betul bos hari ni..ada ke dia cakap aku punya tulisan macam cakor dinosaur?!!"

    2)err tak semua pompuan pggil BFF dia sayang r..aku panggil laling je..lalalala

    3)hello, kalau tak beli berpasang2 kasut kat luar sana, kesian la org2 yg jual kasut..and mostly, kasut perempuan sgt bnyk dijual okek!

    4)yg ni, aku x cmpo..sbb aku pakai tdung jenis bawal je..lilit2 bukan kepakaran aku..

    5)oh beliau mmg cun! =)

    ReplyDelete
  59. siput

    1. ramai jawab mcm ni. baru ku tahu function toilet.awrr

    ReplyDelete
  60. banyak soalan..diorang ja yg mmpu jawab...hahaha

    ReplyDelete
  61. gua p tandas ramai2 mase zaman skolah sebab tandas kat skolah HORROR awrrrr :O

    ReplyDelete
  62. rere

    tandas sekolah bau pun dah horror.hhehehe

    ReplyDelete
  63. hahahaaaaaa!!! jap2 ape 3 tetet?

    ReplyDelete
  64. 1. pergi toilet nk berteman? yelaaa. perempuan. tak elok pergi mane mane sorang2,kene ade teman :P

    2.sayang/? sbb perempuan ni selalunye penyayang, tu pgl sayanng,sbb syg kawan die. hehe

    3.kasut berpasang pasang? haha. bg dian maybe sbb bile pegi mane mane bole matching kan kasot dgn baju. and depend on function,.so if nk gi dinner maybe bole pakai heel. utk pergi shopping maybe try out wedges. so kene la berpasang pasang :p haha *nafsu nafsu


    4. dian tak bertudung. tapi suke tgk tudung sekarang, bermacam macam. fashion okay. so takde la org yg bertudung hanye satu gaye je,ade different type and even bertudung still bole bergaye.

    5. dian takde dlm list so taknak jawabbbbbb.hahahahahahaha :p


    btw thanks singgah blogg. heeee ::D

    ReplyDelete
  65. 1. aku suke g berteman sebab aku penaku takut jumpe orang sebelah . hahahahahaha ;)

    ReplyDelete
  66. GILE RAMAI LA NAK JAWAB SOALAN LU SHAWN..JAWAPAN AKU SUME SUDAH TERTERA DI ATAS

    maaf tercapslock :)

    ReplyDelete
  67. sengat

    boleh rujuk entry jenis2 tudung. ;p

    ReplyDelete
  68. dian

    hehe.tak pernah pulak gua panggil kwn2 gua syg..

    ReplyDelete
  69. bena

    orang sebelah pun takut jumpa lu. haha.

    ReplyDelete
  70. aku takmo komen pasal entry ko tu tapi aku nak komen pasal keseluruhan blog ekau....terbaek toqqq! aku suka :)

    ReplyDelete
  71. Jawapanye senang je, sebab ape yang terjadi semuanya adalah kehendak Allah. :)

    ReplyDelete
  72. paradise gal

    yay jawapan paling meninsafkan. tq :)

    ReplyDelete
  73. kah kah kah. sebab

    1. pompuan kalau pegi toilet, ada benda nak buat. contohnya bergosip...

    "tau tak, si bedah tuh bla bla bla..."

    2. owh.. panggil syg means sayang. kalau ada pompuan panggil ko syg, means dia syg kat ko, wlpon ko anggap dia kawan, erk erk,,,


    3. yelah. kasut pegi shoping lain. kasut keluar ngan bf lain. kasut pegi klas lain, kasut pegi kedai lain. haha

    4. tudung sekarang dah jadi tren. aku tak tau nak kata apa. tp suka pakai shawl. bnyk gaya boleh buat. tak rugi pon beli shawl tuh.

    5. no komen. :)

    ReplyDelete
  74. 1 : sebab perempuan rasa takut bila kena pergi somewhere sorang2.

    2: sebab rasa comel bila dok pggil member same jenis sayang2. lagipon kalau perempuan panggil mmber lelaki sayang. haru pulak kalau bf dorang tau. haha

    3 :eh? chemay ade sepasang je. kasut nike chemay tuh. senang nak pakai bila2 masa. dengan baju kurung pon cool jugak :)

    4 : maybe sebab nak ikut trend kot. tapi chemay skrg dah stop dah pakai tudung belit2. penad lahhhhhhh nak lilit tiap2 mase. hishhhh

    5 : erkkk. soalan tuh bukan untuk chemay. :)

    ReplyDelete
  75. weh sengal, haruslah ade berpsg2 kasut xkan nak pakai kasut tu je tiap2 mse. nt bau hapak kau jgk yg xnk dekat wakaka

    ReplyDelete
  76. 1. gi toilet berteman tu aku tak pun..sorang je kot unless masa gi kem kena berteman sebab bahaya

    2. panggil sayang sebab sayang la..kang panggil kawan lelaki sayang kang..errrrr tak sesuaaiiii

    3. aku ada sepasang kasut untuk pakai gi kerja and jalan2, sepasang slipar dan sepasang kasut hiking..kegunaan mereka kan berbeza..

    4. tudung banyak jenis supaya tak nampak sama je tiap2 hari tapi aku taklah pakai tudung brbonjol mahupun warna-warni sgt pon..not my taste

    5. nora danish mmg sangat cun hokeyyyyyy..sekian..

    ReplyDelete
  77. mesti lu pernah wat kan pegi tandas berjemaah n tengok taik sape lagi besa...sebab tu lu bole tulis balik~~:P

    ReplyDelete
  78. amboi2.. haha

    pergi tndas berteman demi keselamatn..huhu

    ReplyDelete
  79. hahaha hape daa soklan kau..
    ramai gegurl yg dah jwb :P
    aku takde kasut byk :(



    cik ana.

    ReplyDelete
  80. no.2 tu gua setuju . serius rimasss ~!!!

    ReplyDelete
  81. 1) sebab takut benda lain pulak datang teman...hakhak

    2) nama kawan aku Sayang binti ahmad hamzani..tak leh ka aku nak panggil nama dia? xD

    3)sebab suka kumpul pakai tak pon..hakhak

    4)ada satu tudung yang ada batu besar tu serbaguna sebab leh buat senjata nak pukul peragut or lelaki yang mengganggu..

    5)time kasih.. *kelip-kelip mata*
    (ghasakk aku rasa nama aku ada dalam senarai)

    ReplyDelete
  82. wow !!

    1. sbb prmpuan brani.. faham tak? msti tak phm kan? haa.. org yg pegi sorg means dya ada rahsia laa tuu. so, kalo gurl yg pegi sorg tuu pndai2 laa korg pkir. kikiki

    2. better pggil syg sesama gurl dr pggil syg kat lelaki kan? gedik plak katanya nnt.

    3. kasut? ntah..

    4. tudung? ntah..

    5. alhmdulilah, mereka mmg sgt sgt cantek.. semuaaaa org boleh tgk. ramai lg yg cantek, tapi sorang ja ley tgk. harap korang antara lelaki btuah tuu =)

    ReplyDelete
  83. andaian ko nombor 1 tu tak boleh blah dol. haha

    ReplyDelete
  84. ahahhah macam macam yee.....perempuan kan manje so kene lah selalu berteman g tolet.hheehhe

    ReplyDelete
  85. aku klau nk pergi toilet . aku makesure member aku tak nampak aku gi toilet , nanti die ikot! woi! malu kot . . kang berbunyik .

    ReplyDelete
  86. hahhaha.. aku suka nombor 3 dan 4!!
    kenapa kau tak letak pasal facebook yg ske tag2 kawan n wat muka comel .hehe

    ReplyDelete
  87. Kesimpulan nya dowh!

    perempuan mmg perempuan...tak kan lari jauh punya dgn semua di atas..weee :)

    tapi ayat ko yang paling haram...intro tumbuh tetet dan yeyed tue...hakhakhak!..mcm nak lesing sedas kat gigi kapak lu..hahhaa

    *lawak!

    ReplyDelete
  88. hamboiiii.... bagi sebijik baru tahu. tapi best entry kau ni. haha

    ReplyDelete
  89. buddy system wehhhh,, hahahaa

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g