Monday, 1 August 2011

Serius tak batal puasa baca entry ni,

Assalammualaikum warahmatullahiwabarakatuh


Ha, nampak tak perbezaan? Salam yang panjang. Baru islamic sikit bulan puasa ni.hehe
So, kuranglah entry2 lucah bulan ni kan. Kurang? Maksudnya ada jugak lah tu? hahahaha

Ok, gua dah start puasa sejak umur 2 tahun 3 bulan. Ya, jangan nak kagum sangat, kompem2 gua tipu.hehe
Kita cerita sikit pengalaman puasa time kecik dulu jom.

1. Insiden 'ter'
Balik sekolah, mak tanya "Wahai Shawn anak mak yang kacak, hang puasa tak?"
Gua dengan geniusnya "Puasa, tapi termakan satay ikan lah tadi. Bodoh betul pakcik tu kan. Bulan2 puasa pun buat dosa"

contoh 'ter'makan

2. Ngelat sakit kronik
Biasalah, budak2. Mana tahan kan. Dapat puasa setengah haripun dah boleh berlagak dekat kawan sekolah. Kalau taknak puasa pulak, buat2 demam. Lagi kronik penyakit yg lu ada, chance utk buka tu lagi tinggi. Lepas tu mak buatkan air milo. yey!
contoh dijangkiti penyakit serius

3. Tarawih
Time malam, bukan tarawih sangat. Main mercun. lawan dengan taman sebelah. motif? ntah.
macam2 jenis mercun lah ada. mercun bola,naga, jembalang, kerapu,taugeh. ok2, banyak yg gua reka on the spot sebenarnya.



*tak perlu refresh 
memang tiada gambar ;p



4. Tidur 4belas ratus jam
Memang heaven bila habis sahur, sambung tidur, tiba2 bangun, dah azan maghrib. perghh heaven!

puasa je mesti jadi terlalu alert dekat azan

5. Air paip seperti coke yg mencurah2 ke kerongkongkongkong
Hihihi. Yang ni sumpah paling best. Ala, lu orang toksah tipu. Mesti ada yang pernah buat macam ni. Kejap2 nak mandi. Padahal, nganga mulut sambil air dari shower berlumba2 ke tekak lu. sha~ nikmat

 batal tak puasa lu bila tgk gambar bogel ni?  ha ha ha

dah tua2 macam ni ada lagi tak pengalaman macamni.haishh. Nak jugak 'ter'makan lamb chop..awrrr

p/s: gua tak baligh lagi, wajib ke tak puasa ni? kih kih kih
p/s 2: zhaf, ezza n nadia shafie yg suruh buat entry ni

shawn razaleigh

107 comments:

  1. nasib sempat baca before subuh. fuh. selamat berpuasa shawn-lah sgt haha

    ReplyDelete
  2. yg insiden ter tu pernah gak wat time kecik2 dulu.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. asyila

    mmg terbaek puasa time kecik2

    ReplyDelete
  4. censored la....haha...pandai je kau buat gambar bogel tu ye....

    ReplyDelete
  5. aisyah

    censored tak 5bintanglah.hahaha

    ReplyDelete
  6. gambar bogel:tangan lidi tp bontot gebu..dem tul la...

    ReplyDelete
  7. sayyid

    gua dah agak, ni boleh menaikkan nafsu gay lu.kah3

    ReplyDelete
  8. hahahahahah...
    paling x tahan pat mandi bogel...
    auwww sexy~~

    ReplyDelete
  9. haruslah ada pengalaman ter ter ter ni haha. basuh kaki lepas main pun boleh pulak air terrrrmasuk dalam mulut. haih.

    ReplyDelete
  10. fina fento

    hahaha. taktik lu lagi keji rupanya

    ReplyDelete
  11. terbaik...memang terkentut-kentut baca entry lu

    ReplyDelete
  12. selamat berpuasa shawn..^^
    kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi..hahaha

    ReplyDelete
  13. amni

    haha. mcm perli je..haha
    selamat jugak wehh!!

    ReplyDelete
  14. hahaha serabai ah gambar last tu! =.= padam3 haha

    ReplyDelete
  15. ema

    gua dah buat habes sopan dah tu.haha

    ReplyDelete
  16. siyes xperli..ehehe
    keep on blogging..^^

    ReplyDelete
  17. blog ko ade embed iklan ke..haha

    wei..censored la cikit yg last tu..ternoda puase aku dowh..agagaga..

    aku terlihat muka aku digantung lam bilik tu..apehal ni..hahahaha..*malu2 kucing

    ReplyDelete
  18. cik bulan

    hahaha.sorry lah,gua terframe muka lu dlm bilik, taksengaja.

    ReplyDelete
  19. haha. apasal ada gambar hanis zalikha tu

    My Recent Post
    Terbongkar Sudah Resipi Kentaki

    ReplyDelete
  20. gamepoint

    kau kena tanya jugak apasal ada gambar aku dlm bilik hanis.kah3

    ReplyDelete
  21. hahah terbaek! awal pg puasa gua dah tergelak.
    gambaq hanis zalikha gua gak lu letak an...

    ReplyDelete
  22. bab termkn tu aku selalu buat..kihkih..

    ReplyDelete
  23. adoi klakar ye lukisan tu..budak-budak bese lah..semuanya nak 'ter' hehe..

    ReplyDelete
  24. Adow! Batal puasa aku. cilakak! hahahahah XD

    ReplyDelete
  25. mak aii.... gambar mandi tu buat kurang pahala puasa, adesss

    hahah, selamat berpuasa shawn :)

    ReplyDelete
  26. hahaha..
    oke gua ngaku dlu ms kecik2 gua mnum air paip kat toilet T__T

    ReplyDelete
  27. tu gmbr naked lu mandi ker??? nsib x menghairahkan sgt.. = ="

    ReplyDelete
  28. slmt bpuasa shawn, jgn nk lelebih ea.. =D mcm2 la ang ni kan..

    ReplyDelete
  29. bahahahah..kelakar laa..penyakit rekaan sendiri ke tu??? mengnitis hahaha :P kne betul bru tahu lalalal~

    ReplyDelete
  30. hahahahaa aku dulu kalau malas puasa bagi alasan sakit perut. haha

    ReplyDelete
  31. gua rasa dah terbatal puasa gua lepas dengar ayat "wahai shawn anak mak yang kacak"

    ReplyDelete
  32. Red

    haha, dah boleh makan kurma YUTA

    ReplyDelete
  33. finaz

    yes! pengakuan itu yg kita carik :D

    ReplyDelete
  34. cik rama2

    hahahaha. next time gua buat lagi ghairah

    ReplyDelete
  35. cantekk

    ok2, insaf da..heheselamat jua

    ReplyDelete
  36. ashia

    actually penyakit 2 mmg betul2 ada

    ReplyDelete
  37. pyka

    dah boleh minum air oren dah tu

    ReplyDelete
  38. alamak, menjolok mata katun last tu.. haha
    tak baligh lah sangat :P

    ReplyDelete
  39. shawn saja je nak kasi ezza bukak puasa kan , asal tunjuk gmbar bogel last sekali ni ?muahahaha


    uiksss, kalau mandi smbil minum air tu dah bese dah,,hikhikk

    ReplyDelete
  40. masa kecik2 dulu,air paip pun boleh.nikmt je lps minum..haha.(ada pengalaman)

    ReplyDelete
  41. ahh.,


    kurang pahala pose aku tengok gambar bogel tu..


    llalallalalalaa

    ReplyDelete
  42. gambaq hanis zulaikha xleh blahh. haha.

    ReplyDelete
  43. haaaa! kantoi suda...
    gmbr last tu, ko kannn..hahahah!

    selamat berpuasa!

    ReplyDelete
  44. gambo last ta bley blah
    ko na batalkan puase aku ke shawn ?
    muahaha

    ReplyDelete
  45. hahaha.. sah shawn xpuasa rini.. :P

    ReplyDelete
  46. takpe kau bagi aku tengok bogel betul2 pon aku kesah apa . aku tak pose hari ni . bahhahahaha.

    ReplyDelete
  47. mmg heaven gila tido sampai buka tp sia2 je puasaaaa kann!

    ReplyDelete
  48. hoii,krg pahala puase aku tertengok gmbar bogel kau cilakak ! ;D

    ReplyDelete
  49. ouit..apa gamba bogel?? haha
    terbaik lar entri..."azan zohor lar cilakak" hahahaha

    ReplyDelete
  50. cik marikh

    tu bkn shawn, tu razaleigh

    ReplyDelete
  51. Fara E

    takkan tak terbatal lagi? haha

    ReplyDelete
  52. izfanora

    haha gua puasa serius hari ni

    ReplyDelete
  53. Eka

    ahaha. baik lu ngadap internet.mcm2 ada

    ReplyDelete
  54. awat gambar lelaki..letak la gmbar perempuan jgk part yg mndi tue.hahaha

    ReplyDelete
  55. tak payah la nak lukis bogel2 sangat shawn oi..
    HAHAHA
    :))

    ReplyDelete
  56. haha.. lawak giler... siap ada pic hanis zulaikha kat dinding.. wakakaka

    JANGAN KLIK JIKA ANDA TIDAK PUASA

    ReplyDelete
  57. nie bagus nie...idea smua bernas...xsabar nak pratik sok pagi...kalau mama mara gtau la shawn razaleigh sruh buat...yeahh~

    ReplyDelete
  58. kimicnol

    letak gambar perempuan, aku yg batal.hahaha

    ReplyDelete
  59. ika.haha

    taboleh jadi menantu lah mcm tu.bahahah

    ReplyDelete
  60. As salam...pengalaman wa..mmg tak ada sebab wa klu ckp tak nak puasa, mmg tak nak puasa dan mmg wa akn makan...hahaha, walaupun mak wa mcm nak wat tendangan jurus ke lapan je bila wa balik skolah...pi dapur...dan menyelongkar periuk cari baki makanan sahur...*dasar anak degil*..hehe

    wa tutup mata sambil wat jari rengang-rengang tgk pic yg last tue...miahahaha, tak bleh blah lah lu!..

    terbaikk lu garap entry pengalaman pose nie..respek tiga paku!.

    ReplyDelete
  61. shawn sebelum tu meaw nak kentut kat sini lu ahh ley dua tiga das,hahhaha! selamat berpuasa ye,jangan duk buat gastrik sudah la naaa :P

    ReplyDelete
  62. apa nih kurang pahala tengok :P hehe
    sekarang xboleh pkai dah alasan nih
    kena puasa penuh taw shawn :P

    singgah jum :)

    ReplyDelete
  63. wilayah sepet kuku

    pergh, dhasyat. dah tu berapa hari je pernah kau puasa. kuang3.. joking

    ReplyDelete
  64. diyan

    haha, ok! nanti gua singgah semua org mlm ni

    ReplyDelete
  65. hahahah teringat masa aku zaman kanak2 rebina dulu...mmg mcm tu la hhahaha

    ReplyDelete
  66. shawn, tak baligh lagi??? hahah, kesian tak baligh pun dah kena puasa (-___^)V

    ReplyDelete
  67. abu


    lelaki lagi ganas pesen nya kan

    ReplyDelete
  68. novexx

    tak baligh lagi, muda lagiu :D

    ReplyDelete
  69. haha. lu record eh org mandi dlm bilik air? xP

    ReplyDelete
  70. schaze

    gua record diri sendiri.haha

    ReplyDelete
  71. pengomen yg ke 100...
    ahaha...xde hdiah ke aq jd yg ke 100 ni??

    stiap entry shawn selitkan dgn nilai2 murni yg trsndiri..murni ke?haha
    *aq sdg mmuji....

    mood:terkesima seketika...kurg phala puase aq tgok last pic 2....ohhh myyy......huhuhu

    ReplyDelete
  72. mak aih. bilik lu ada gmbar hanis. hahaha

    ReplyDelete
  73. hamzah

    haha. gua bangkang yg gua bangang

    ReplyDelete
  74. XD yeah..putus la urat kentot gini..hahaha

    ReplyDelete
  75. part pic hanis zhalikha tu mmg xbleh bla. hahahaha..dayyuummm.. my hanis zalikha !!

    ReplyDelete
  76. cek pernah bukak pose sebab tak sahur -.-

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g