Tuesday, 23 August 2011

Sensasi ketika melahirkan anak. *Apahal tajuk bangang sangat bunyi dia ni?awrr


Assalammualaikum.

Sorry Sorry Sorry Sorry
Naega naega naega meonjeo
Nege nege nege ppajyeo
Ppajyeo ppajyeo beoryeo baby
Shawty Shawty Shawty Shawty
Nuni busyeo busyeo busyeo

Cukup2, tak payah nak sing along sangat lagu super junior ni. 
Sorry2, gua tak dapat nak update sebab susah nak dapat internet dekat manjung ni. Gua lepak manjung sebab posting pertama gua dekat bahagian O n G (sakit puan). Hari2 tengok orang bersalin. Awrr.

Setakat seminggu gua kat sini, ada beberapa benda yang gua tak boleh lupa.

1.    Tengok orang bersalin live.
Bersalin memang hell. Bapak sakit. Follower perempuan sekalian, sila jangan bersalin. Ha ha ha. Sakit dia ibarat sebijik tahi hidung sebesar peti ais sedang cuba memaksa diri utk keluar dari lubang hidung lu.  Serius awww sakit. awrr



2. Berbuka roti john
Ok, memang tak nampak sangat apa kaitannya. Tapi. Bila lu makan sambil bayangkan kuah2 roti john itu ibarat kuah2 yang keluar dari alat sulit perempuan time bersalin, memang wadepak.



3. Azankan baby baru lahir.
Gua tak tahu kenapa baby2 baru lahir perlu menjadi sangat comel. Rasa nak picit2 dan karate2. Awrr. 1st time lepas gua dapat azankan baby, gua terfikir, satu hari nanti bila gua dah ada anak, then anak gua dah besar, dah pandai guna internet, pandai blogging, anak gua follow blog separa lucah gua. Awrrrrrrrr, serius wadepak3!! Rasanya gua akan tutup blog ni sebelum gua ada anak nanti. He he he



Dah macam2 pengorbanan ibu, gua tengok secara live dekat manjung ni, hargai ibu lu orang. Sentimental sikit hari ni.
Erti bersalin bagi gua: sebuah proses yg gua boleh tgk secara live tubuh badan wanita termasuk bahagian sulit, tapi langsung tidak membangkitkan nafsu jantan walau sebesar zarah.awrr
chow

p/s: Ya, dah semingu++ gua tak update. Kalau wujud perasaan rindu terhadap gua dalam diri lu orang, gua faham. Nguaha ha ha.

Shawn Razaleigh

136 comments:

  1. aku dengar cerita opismate aku cara dia bersalin pon aku seriyau dah,tapi aku nak anak hat buleh wat team bola jaring...hahhaha ^__^


    sakit itu lumrah

    p/s:serius aku rindu ko shawn :D

    ReplyDelete
  2. entry lu dlm lawak ada isi penting...
    tahniah...mak..ampun kan wa mak...wa nyesal merajuk malam tadi...uhuhuu

    -iwsk-

    ReplyDelete
  3. fuh. macam mana nak menghadapi saat tu nanti..fuh fuh fuh.

    ReplyDelete
  4. kelakar je semua doodle..naseb baek ak x makan roti john..

    p/s: en.shawn nie blaja medic erk??

    ReplyDelete
  5. sepet kuku

    haha. cepat g mintak maap

    ReplyDelete
  6. fina fento

    dah belajar main tarik2 napas nampak? awrr

    ReplyDelete
  7. rozelt

    sedap kot roti john. yup medic

    ReplyDelete
  8. ok, gua baik hati nak derma sperm ni, mana2 kaum wanita meh contact gua

    ReplyDelete
  9. budak setan

    sangat setan comment lu.bhahah

    ReplyDelete
  10. dyan tak berani nak tengok vid live org bersalin =..= takut

    ReplyDelete
  11. tak pernah tgk org bersalin live.. mcm menakutkan je..

    ReplyDelete
  12. diyan

    gua tgk live lagi rasa nak menjerit foh

    ReplyDelete
  13. sedang merelakkan diri sambil memujuk hati ini "beranak tak sakit tak sakit" hehehe

    ReplyDelete
  14. oke! dah buat keputusan tamo bersalin ... plg penting, tamo makan roti john dah pas bace entry ni, yerks! hahaha~

    ReplyDelete
  15. akhirnye...blog kata2 separa kesat telah pun update...hahaha

    ReplyDelete
  16. LOL aku pernah practical bahagian ONG memang mcm wadepak weyh. everytime nengok nangis je mahu. xmo arh ngandung.

    ReplyDelete
  17. rindu shawn . auuwwww . awrr ~

    wa sayang mak wa sgt23 :)

    ReplyDelete
  18. velvet

    tapi roti john sedap kot.haha

    ReplyDelete
  19. Gua masuk2 labor room lu jew dah terkangkang, respect sama dak2 ong2 gedek2 (^_^)

    ReplyDelete
  20. besar sungguh pengorbanan seorang ibu kan? melahirkn seorang baby.. dikendong selama 9 bulan 10 hari.. bwk kehulu kehilir.. waawa nk rasaa! kah3

    ReplyDelete
  21. Sian bini aku nanti. Xpe la aku rela tlg gantikan beranak utk dia..

    Agak2 boleh x?

    ReplyDelete
  22. heheee.
    kali ni entry kau ada isi :D

    ReplyDelete
  23. nsib baik ak lelaki, x payah2 susah2 nk bersalin.. haha

    ReplyDelete
  24. ko practikal kat spital ker?

    ReplyDelete
  25. huhu aku takut pulak nak beranak..kehkeh

    kenapa lu perlu mencampur aduk roti john dgn cerita separa lucah lu? haha dushdush

    mesti ko tak pose ni..haha xP

    p/s: baby baru lahir semua comel mcm aku..kahkah ^,^

    ReplyDelete
  26. aq mmg takut wo klo org cte psl pnglmn branak ni tp aq nk branak gk..nk la de zuriat sndri..eh aq pn xtau la rindu ko ke tak..tp knp aq msuk blog ko klo aq xrndu??ehhh

    choiiiih~

    ReplyDelete
  27. beranak mmg sakit..
    tp tgk ibu2.. mna ckup ad 1 ank..
    rs skit, pastu mngandung lgi hahahah

    ReplyDelete
  28. tak beranak normal.kena lcs...tapi kawan2 cakap sakit.masa citer memang ngeri giler...tapi dok beranak jugak tiap tahun....

    ReplyDelete
  29. weii gua nak tngok org bersalin kat video pn kecut apatah lg live. lu memang hebat oke.

    gua pun rindu lu shawn auww auww ;D

    ReplyDelete
  30. peh.. tak leh blah doe tang roti john tu. sial. hahahahahaha XD

    ReplyDelete
  31. aku nak anak ramai...sakit tapi puas..lg pun orang ngndung ngn pantang macam mak datin owww..goyang kaki ajer..laki wat suma keje..heheheheeh

    ReplyDelete
  32. aduhh nak tukar jantina dgn suami aku la nnt hahhaa

    ReplyDelete
  33. hahaha tak boleh blah. ada patut bygkan darah dgn roti john. euweww~

    HHAHAHAHAHA!

    ReplyDelete
  34. lagi 5 tahun la nak merasa masuk ward ong tengok orang bersalin..doakan gua boleh masuk tahun dua without carry paper!

    ReplyDelete
  35. haaa tau pom. Laki tau buat jer. haha pempuan yang skit :DD

    ReplyDelete
  36. wowwww.sesungguhnya definisi bersalin tadi sangat menyedihkan dewan bahasa dan pustaka tau..

    part ko azan tu,perghhh comel je gua tgk

    ReplyDelete
  37. huhu..pengalaman bermakna tuu..^^

    ReplyDelete
  38. sebab bhgian O n G lah, missa call jpa cakap, cancel amek medic ! tak dapat scholar pown tapa...

    ntah laa kputusan bodoh ka cerdik tuu. haha.

    entri yg menarik ! =)

    ReplyDelete
  39. x sabar nak pegnent haha...

    ReplyDelete
  40. naseb lu tak pengsan tgk..gila berani lu..tabik3...=)

    p/s:gua tau lau gua di tempat lu,gua pengsan lama da..=)

    ReplyDelete
  41. lepas ni da x nak mkn roti john lagi..nty teringt bende alah ni..

    haha..

    ReplyDelete
  42. tahu tak aku nak makan roti john lepas ni, grrrrr!!!!

    ReplyDelete
  43. tabik la kmu berani tgk! :) pasnie akan pk 10x kalau nak makan roti john~ =.="
    ppsstt~ ade la cm rse rindu sket2...sket sebesar tahi hidung...

    ReplyDelete
  44. perghh... aku tgk video org beranak pun rasa ngeri wei

    ReplyDelete
  45. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  46. babah, babah..kenapa babah hengsem?

    ReplyDelete
  47. woh! baru nak update, baru kau tau seksaaaaa. koyak ok koyakkkk.

    ReplyDelete
  48. alip apai

    gila mithali lu ni.hahaha

    ReplyDelete
  49. hatizah

    hahahha. insaf selepas entry2 lucah..ga ga ga

    ReplyDelete
  50. anisa

    haha. 2 my daling lah.hahahaha

    ReplyDelete
  51. schaze

    gua menyamakan kuah2 dia je..hahha

    ReplyDelete
  52. finazzz


    hahahha. rindu lettew.. selamat beranak weh

    ReplyDelete
  53. sleeping

    tulah orang kata, cuba sekali nak lagi

    ReplyDelete
  54. AQ

    rindu lu jua. bila lu nak beranak? dtg hospital gua ok..heheh

    ReplyDelete
  55. dayah jelita

    cess dasar pemals..awrrr

    ReplyDelete
  56. wannurfazrini

    kehebatan mengandung hanya ada pada wanita.cuba lah sekali..hek3

    ReplyDelete
  57. yan2

    sama kot. gua pun keliru..hahahhahah

    ReplyDelete
  58. mirah

    alll the best. lu dekat mana?

    ReplyDelete
  59. mrs zack

    kita ada kepakaran masing2 kan? so gunakan..hahhahah

    ReplyDelete
  60. nora

    haha. ni kamus sendiri. partcomel mmg tak dpt dinafikan..bhahaha

    ReplyDelete
  61. missa

    hahha. rugilah weh. mcm2 kot peluang kat o n g

    ReplyDelete
  62. eila

    prgnant ke bersalin lagi best? haaa

    ReplyDelete
  63. marcella

    mula2 cuak jugak, lama2 ok da:)

    ReplyDelete
  64. novexx

    silakan nikmatinya..hahhahaha

    ReplyDelete
  65. ika

    eleh. sikit2 lama2 jadi bukit.. kan3?

    ReplyDelete
  66. hamzah

    betul ke vid orang beranak? ke vid lain? gua sangsi dah ni.. hahahha

    ReplyDelete
  67. kalau gitu saya ikut pendapat anda. taknak bersalin lahhh hahahaha

    ReplyDelete
  68. hang bersalin ikut bontot ke?haha

    ReplyDelete
  69. serius gua rinduu luu~ hahahaa:P

    #untg ahh dpt tgok orggg bersalin liveee~ okbai! haha:P

    ReplyDelete
  70. rindula kt Shawn..awwww..

    so hargailah kaum perempuan yerrr :P

    ReplyDelete
  71. herkk! ..kompem x mau pi ospital kat manjung..

    ReplyDelete
  72. begitulah pengorbanan seorang ibu.. :)

    ReplyDelete
  73. perghhh..ngeri pulok bace tp nk wat camne..kene hadapi gak nanti

    ReplyDelete
  74. eyka

    rindu lu jua. miahahaha.okbai

    ReplyDelete
  75. marikh


    hahahha. mai lah sini. bukan apa pun gaggaa

    ReplyDelete
  76. hahahaha..seminggu senyap ahernyee dtg ngn entry bersalin ye??? jp2 babah tu kmu ke? hahahaha

    ReplyDelete
  77. perghhh, ko smbut baby ker beb???waaa..msty comel jer..

    ReplyDelete
  78. Awwrrr,

    gua takleh tengok weh, gigil lutut gua,

    tapi takpa, lain kali gua try lagi.

    ReplyDelete
  79. haniff

    lu nak try bersalin ka hape?

    ReplyDelete
  80. kau ni pak bidan ke hape?hakhak...
    pergh...entri ni memang sentimental la wei..XD

    ReplyDelete
  81. perh.tkedu skejap bacenye.huha
    manjung?wahh dekat dah tu dgn my plce!:D

    ReplyDelete
  82. wawa

    ha bolehlah lu belanja gua buka ngeee

    ReplyDelete
  83. mak aih..seriau lak..

    mmg betol syurga tu di bawah tapak kaki ibu..

    babah?? weii dah plan nm panggilan dh tu..haha..

    ReplyDelete
  84. babah,nnti babah jage ibu baik2 ye,.die sakittt sgt mse nk lahirkn shawn yg nakal ni,.


    ekekekek,.


    weh,tau xpee,dh bermnggu2 xupdate,.i cari tau!.awwrr!,.haha

    ReplyDelete
  85. amallina

    hebat jugak entry gua smpai nak nages..hehe

    ReplyDelete
  86. cik nurrul..hahaha

    oraite. rindu lu jua..aawrr

    ReplyDelete
  87. ayat ko giler lah..

    biar sakit, asalkan ada zuriat dan penyambung umat nabi Muhammad.. :)

    ReplyDelete
  88. kepada sesiapa yang pernah tengok orang bersalin secara live, bukan isteri tu, haaa. kenang kenanglah jasa ibu kite dulu.

    ReplyDelete
  89. wow! bakal ayah yg bagus ko nih. ntah2 nanti perangai ank lu ikut lu agaknye. hahahaha ;)

    ReplyDelete
  90. bena


    yg baik elok lah ikut. yg jadah jgn diikut.hak3

    ReplyDelete
  91. aku tengah makan roti john ni..nak muntah..nak muntah..haha

    ReplyDelete
  92. so hargaila pengorbanan ibu..
    best keja ko ek..aku tenga bayangkan ni hahaha...

    ReplyDelete
  93. ok, aku tak paham naper tetiba ada gambar hanis zalikha kat situ. he he....

    ReplyDelete
  94. aisyah

    tasedap ke kuah dia? hehehe

    ReplyDelete
  95. baru kau tahu betapa peritnya sakit nak bersalin. nni dh ada bini, jage elok2.

    ReplyDelete
  96. lambat g aku nk tengok bnda2 ong2 ni
    hahahah
    xsabar!

    ReplyDelete
  97. haha chomeyl2... semua entry kau buat aku gelak.

    ReplyDelete
  98. weh,, wa tahu la lu doktor,,, perlu ke takutkan wa cenggini,, sobbsss

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g