Saturday, 6 August 2011

Apahal blog gua cerita fasal tudung?


Assalammualaikum

Pagi tadi, seperti biasa, Rozita che Wan kejutkan gua sahur. Gua hanya mengikut kehendaknya. Ok3, cukup kot, nanti timbul perasaan iri hati lu orang di bulan puasa ni kalau gua terus bercerita fasal anak si che Wan ni. hi hi hi

Maaflah, susah sikit nak update blog. Semester baru pun dah nak start. Sangat busy. Dengan junior2 cun yang baru daftar, mata gua jadi busy tak tentu arah kebelakangan ini. Ha ha ha.

Gua buat entry ni pun sebab tengok junior dengan beraneka jenis fashion tudung ibarat biskut2 di dalam tin biskut beraneka. And gua perasan blog ni banyak follower perempuan. So, sesuai lah entry minah tudung ni. Buat follower lelaki, lain kali gua hadiahkan entry boxer beraneka ragam pula okayyy.

Jenis tudung
     
1. Tudung Bonggol Unta
Tak silap gua tudung ni diharamkan. *betulkan kalau salah. 
Ya, mengikut teori gua, perempuan sengaja buat bonggol unta kat belakang kepala tu, konon2 dia ada extra tetet. Dan kemudian, senanglah lelaki2 terpikat. What? Perempuan with 3tetet. awrr

tetet tambahan menarik minat?

2. Tudung Gulung multifunction
Ini gua syak memang teknik terbaru nak buka puasa diam2. Lu bayangkan, kuih gulung tu dia letak kat tepi tudung, fesyen. Agak2 tak ada orang usha, ngap lah. Kaja harun, tolong jawab ;p

kuih ketayap menyamar sebagai tudung

3. Tudung Indonesia
Mak gua kata tudung ni senang kalau apa2hal emergency, sarung terus je. Ya, gua setuju memang senang, dan murah. Lu amik kertas surat khabar. Gunting kat tengah2 sikit. Lu serkup terus. 





tak perlu refresh, tiada gambar(tak reti lukis.) 





4. Tudung Pelangi Petang
Ha pelangi tak hanya keluar selepas hujan. Bila2 time pun boleh, time dlm kuliah, time shopping. Memang boleh menarik perhatianlah. Cik epal suka pakai kalau tak silap.




Okay. Banyak lagi yg gua perhati tapi cukup kot. Yg penting bertudung bukan sekadar gaya, ingat balik :) 


Siapa kalau pakai tudung, cun mcm ni, 
bagitahulah gua, nak masuk meminang. Ga ga gatai naaa



Shawn Razaleigh 

118 comments:

  1. byk2 style tudung, style hanis zalikha gak yg paling memikat dihati gua jugak simple (^_^)

    ReplyDelete
  2. Waah! Gamba awek gua!!
    Wink2.

    ReplyDelete
  3. ak pakai tudung cm pic yg last tu je .xreti nak belit2 sume. hahaha.

    ReplyDelete
  4. hahahahah....

    OMG!! aku!! aku!! aku ke tu..

    saya komen dengan senyuman, teharu haru biru wehhh...

    kuih gulung tepi jilbab saya x bole makan tau.. nnt mati.. sebab saya da letak racun siap2...

    ReplyDelete
  5. kaja

    lu lah tu, main2 sorok2 kuih tepi tudung

    ReplyDelete
  6. Hanis zalikha jgak yg dia plih noh..

    ReplyDelete
  7. sebagai perempuan, aku jugak bencikan stail bonggol tu... rasa nak tarik2 je,

    p/s : macam mana nak usha mamat hensem kalau bonggol dia tu tinggi sangat, grrr!!!! mencik mencik... hahahah

    ReplyDelete
  8. nocexx

    hahahah. tak apa. takung simpanan air tu

    ReplyDelete
  9. sekarang dah selesa dengan selendang..tapi lilit biasa - biasa je la..takde la berstyle - style gulung gulung suma tu..

    segan nak pakai gulung2 camtu nanti org pejabat mengata T__T

    ReplyDelete
  10. salam kenal dan selamat berbuka puasa, amy singgah sini dan follow , jemput ke belog amy.ada contest sedang berlangsung ,menangi fridge magnet , hamper dan cederahati dari Sinar Raudah..

    ReplyDelete
  11. fina fento

    yg penting, tujuan bertudung.

    ReplyDelete
  12. cissssssss.....terasa aku tudung gulung2! erghhhhhh...nangessssssssss!

    ReplyDelete
  13. yang las tu aku pun nak shawn.. cis!


    Macamana Nak Buat Orang Berhenti Addict Main game.
    (Baca Kalau Boyfiend Korang Suka Main game Atau Korang Sendiri Suka Main game)

    ReplyDelete
  14. harapnya biar bertudung dengan niat kerana Allah.. dari langsung tidak bertudung..

    mungkin lebih mudah bagi mereka.. :)

    ReplyDelete
  15. meaw pakai tudung cam kat bawah sekali tu ,sekarang malas dah nak belit2,haha...

    yang pasat tudung 3tutut tu kan, biasa la, dorang suka buat gitu sebab nak kasi tudung tu jatuh cantik,haha!

    tudung pelangi tu, ganas gila aweknya.... vavi dia kasi kat balak dia,haha!


    tudung multifunction, shawn...ang ni buat meaw gelak je... ada ke buat gitu?kahkahkah,sengal! :P

    ReplyDelete
  16. oohh.
    rozita che wan tu mak lu ye?
    krm slm sama dia.

    ReplyDelete
  17. balik sabah aku nak beli tudung bnyak2 tuk hadiah, tapi aku tak reti nak pilih..

    ReplyDelete
  18. hahha kan b dah tak tahu beza tudung dgn pelangi.

    ReplyDelete
  19. wahahaha.. yg 1st tu siyes tak boley blah..

    ReplyDelete
  20. gua suka pakai tudung hanis zalikha tu. hahahaha

    ReplyDelete
  21. haha kenapa tbe2 aku sentap bce entri kau nih? grr

    ye aku mmg pakai shawl n selendang bagai tp aku akui tdung yg cam pix last tu paling menawan dowh hihi

    ReplyDelete
  22. tiga tetek ? fak yu bhahahaa . dia ingat omey angat ah wat gituw kaott kau hape tau kalau kau pompuan kau mesti nak gak buat gitu . tak caye ? sila pakai tudung skang nak tengok sikit comel ke dak boleh ngorat buat bini hahhaa

    ReplyDelete
  23. jenis tudung yg last tetap jadi pilihn kalbu ku..hoho.

    ReplyDelete
  24. weh tudung yg ade kuih tu pe mende? tk pernah nampak pon hahaha
    btw tdung yg ada 3tetet tu mmg haram pon. tak bagus ada bonggol2 ni

    ReplyDelete
  25. actly rmai gul btudung skang ni byk nye sbb fesyen...

    tp wa ade tnye ustaz gua..ni ustaz gua la yg kate...ustaz gua tau shawn...

    dye kate...xpe..awal2 diorg pkai yg lilit2 ke..pkai tdung pendek dr biase ke..asal kn dye mule blajar utk pkai..lame2 diorg akn blaja dr kesilapan..dan lme2 diorg akn selesa dgn mmakai tdung..haaa...ni ustaz gua yg cakap..hopefully kaum2 hawa meh al kite pakai tdung utk mnutup aurat..dan bkn nye utk fesyen yea..:)

    part bonggol2 2 mmg haram shwan...lu bagus r bro..mcm mne lu x jd idol gua..lu wat research dlu b4 wat entry ni erk...cayalahh shawn!!...:D

    ReplyDelete
  26. tak sure la..penah baca gak pasal bonggol2 tu kat blog ustaz love..terjah sendiri yeaa hehe

    btw, sem akhir blaja dulu, masa tu fenomena pelbagai jenis fesyen tudung baru masuk..so terhindar cket kih2 lgpun masa tu terlalu busy sem akhir smpai tak sempat nk berfesyen bagai :P

    ReplyDelete
  27. jap jap... nak bayangkan tudung indonesia tu camna......

    fuh~ tak terbayang la....

    ReplyDelete
  28. cepat bro buat entry boxer beraneka ragam lak..ahaha...erk aku nak tanya skit...tertudung, mentudung dan bertudung benda yg sama ke???ahaha

    ReplyDelete
  29. meaw

    haha. smua kau komen, tq2. ni yg jenis2 aku perasan. byk je lagi :)

    ReplyDelete
  30. abu

    yg mana suit dgn kau, kau angkat je

    ReplyDelete
  31. wan fazrini

    b dapat babi skali..hahae

    ReplyDelete
  32. AQ

    rlax sudah.hehe kann super kiut doh.

    ReplyDelete
  33. eka

    gua kalau pakai tudung, comelnya tahap nak kapel dgn diri sendiri

    ReplyDelete
  34. asrafovic

    haha. betul lah tu. sikit2. lama2 ok kot

    ReplyDelete
  35. sutera

    pakai yg biasa pun dah style kan

    ReplyDelete
  36. zul

    nanti gua buat.
    apasal bahasa kau dah mcm mengkarung?haha

    ReplyDelete
  37. hahaha...
    perli bek punyer..
    nsb bek ak x trasa sbb ak x rti pki shawl hak3..
    pmpuan pki gitu pun utk nmpk cntik kt mata laki..

    ReplyDelete
  38. ini..ini..


    indah betul pelangi disiang hari kan..


    AHAHHAHAHA

    ReplyDelete
  39. aku pon tak suka yg ade bonggol segala tu..

    tapi yg pesen kuih ketayap tu aku baru jek try waktu diner aritu oke..haha xP

    ReplyDelete
  40. schaze

    yg kuih ketayap tu comel je :)

    ReplyDelete
  41. dh kau pulak knape siap byg tudung jd kuih ketayap?? hahahahah,.,
    ske laa bce blog kau ni haa..gelak2 jepp

    ReplyDelete
  42. ashia

    haha. betul lah. sedap dimakan begitu saja

    ReplyDelete
  43. terbaek style la...

    nanti ko wat tutorial cara pakai tudung kueh k...


    kot la..posa2 ni x larat nak g bazar...bole ngap je kat tudung tu..ekekeke

    ReplyDelete
  44. kaseh

    gua sbnrnya nak buat tutorial utk entry ni. tapi takut mengarut tahap gaban

    ReplyDelete
  45. camna ni wei..aku cun cam yg last tu..hahaha..xD

    ReplyDelete
  46. bulan

    next week gua masuk minang.bahahah

    ReplyDelete
  47. hahahah...

    pelik org ngn jilbab kuih gulung tu..

    next entry saya buat toturial psl jilbab tu eh..

    ReplyDelete
  48. Buat follower lelaki, lain kali gua hadiahkan entry boxer beraneka ragam pula okayyy.


    TERBAIKKK XPILIH BULU *mcm dyan lelaki? hahahaha

    eh kenpa curik gmba dyan letak sini ?:D

    ReplyDelete
  49. diyan

    hahah

    erkk, sori tak sengaja tercurik.hik3

    ReplyDelete
  50. ayak!!! 3 tetek?! wakakakaaka! gelak gulingguling smbil pelok bantal.wakakaa!

    ReplyDelete
  51. haha..macam pelangi bergerak je...

    ReplyDelete
  52. sis hanis zalikah comelll dlm gmbr tu ;)

    ReplyDelete
  53. tudung lagu mana pun tak der halkan yg penting mahu bertudung....aku sebat jer semua asalkan dia perempuan...keh3!

    ReplyDelete
  54. bulan

    haha. ok, tapi duit hantaran perempuan ke lelaki boleh? hak3

    ReplyDelete
  55. kimicnol

    awesome apanya. pelik je.haha

    ReplyDelete
  56. habis tu ang paling suke ppuan pakai tudung yg mcm mane ek?

    *ttibe..haha

    ReplyDelete
  57. cantekk

    gua tak memilih.hehe. harap yg bertudng.yg jenis biasa lagi bagus, ni apahal gua jawab dgn serius.


    bahahhahahahha

    ReplyDelete
  58. alaaa...ape salahnye pkai tdung kuih gulung tuh..nk pakai jugak! tak kire!

    ReplyDelete
  59. ramai dh buat entry macam ni wei, ada gak yg xsedar2 lagi. esp part kepala ada bonggol unta tuh.

    ReplyDelete
  60. eh, syaz comel follow blog ni. teruskann wei!

    ReplyDelete
  61. Raden

    weh gua tak kata salah.
    gua cuma categorize kan tudung2 zmn sekarang.hehe peace :D

    ReplyDelete
  62. haha...aku pun pelik tengok perempuan ni...macam2 jenis tudung...sampai tak cukup kain pun ada..yg lutsinar ada gak pakai yang nmpk rambut dari dalam....nasib baik awek aku tak tergolong dlm ni semuaa

    ReplyDelete
  63. faizal

    yg lutsinar tu nak bagi chaya matahri masuk. so senang la klorofil bekerja..miahahha

    ReplyDelete
  64. hatizah

    tq singgah sini. nanti gua terjah

    ReplyDelete
  65. sumpang..gua tak pernah pakai tudung pergi jln2

    ReplyDelete
  66. eyka pon suke tudng simple cm2..tak yh nak warne2..cntik je atas kpla..haha:)

    ReplyDelete
  67. eyka

    sama lah kita. mcm aku pempuan pulak.haha

    ReplyDelete
  68. tudung saji pakai ok gak boleh bukak tutup...

    ReplyDelete
  69. WOOO.. naseb tak tersentap hati mak nak.. leceh la pakai tudung belit2 cam kat atas tuh. tudung bawal jugak pilihan hatiku.. haha.. ^^

    ReplyDelete
  70. aku pn x ske tgk org pkai tudung belit2 gitu.. xrimas ke diorg pakai..haha., skali trik, trus trcekik.. yg bonggol tu mmg haram. xblh pakai..

    singgh n follow sini...nice entry :)

    www.luqaz.com

    ReplyDelete
  71. hehe =D agak siyes jgk jawapan tu..
    asenye ni yg tak pakai tdung kompom trus p jln TAR soping tdung bkoyan2...
    nice job..

    ReplyDelete
  72. like entri ni..no.2 tu sangat lawak okey.. :)

    ReplyDelete
  73. tudung yg hanis zalikha tu plh sempoi=)

    ReplyDelete
  74. hahahah kuih ketayap lu ni gila lah shawn

    ReplyDelete
  75. shawn...
    lu wat wa senyummmm :)

    sib baik tak de tudung CT..haha

    ReplyDelete
  76. wa prnh tnye ustaz psl sanggul tu..tak haram lar..mksud hadis tu lain..

    btw tpi jatuh haram kalo ade org laki pndng pnuh nafsu, mcm lu lar..haha...

    pmpuan tu dpt dosa sbb ade laki pndng pnuh ghairah..

    lu jgn lar ghairah sgt pndng sanggul, sian lar pmpuan yg btol2 rmbut pnjng nk brsnggul pun ssh..hihi

    btw yg pndg pnuh ghairh pun dosa juga...

    puasa...puasa.. :P

    ReplyDelete
  77. aku pakai tudg yg last sekalik.

    ReplyDelete
  78. I x pakai tudung sbb I pakai rambut palsu..

    hari ni I pakai rambut palsu mcm rosmah mansur..

    *geli la plak terpikir psal rosmah*

    :)

    ReplyDelete
  79. XD hahahaha..pasni wt entry sal pesyen rambot lak naa~ adei saket urat kentot XD

    ReplyDelete
  80. amik example girl hanis zalikha..kalu dy pakai apa pon lawa. bab sume tahu dy lawa. cuba amik ermmm...spe erk nak bg contoh...xdpt plak! hahahaha. okok . mng la ...(xthu nak crap apa lg) hehehe

    ReplyDelete
  81. woihh terasa shawl gulung2 aku selalu pakai..hakhakhak

    ReplyDelete
  82. ahhahahahaha

    gelak guling2 aku baca entry ni

    hahaah

    ReplyDelete
  83. teringat balik tudung lama aq...

    ReplyDelete
  84. anis selalu pakai yg last je, baru nak try yg len2, keluar lak entry gini, alamak...kondem!

    ReplyDelete
  85. buy valium valium liquid form - buy valium uk delivery

    ReplyDelete
  86. oooooiii yang first tu tak menahan!!! hahahaha... bongek!

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g