Saturday, 30 July 2011

Hapuskan kutu kepala, kan dah nak Ramadhan ni, er apa kaitannya?

assalammualaikum

Cuak, cuak, cuak!
Tak ada apa yang cuak sebenarnya. Saja gua wujudkan elemen seram dalam blog ni. Baru menepati tema industri perfileman Malaysia sekarang, cerita seram. ha ha ha

Ah, memang gua suka tulis tanpa berfikir. Sedar2 dah jadi satu ayat. Padaha ayat tu tak ada kena mengena dengan entry gua.

Ok tajuk hari ni,
" Bagaimana mencegah kutu dari buat parti buih dekat kepala manusia".
Ah, sial. Tajuk tak ada kaitan dengan mukadimah di atas. hehe.
Apa2pun ni cara2nya:

1. Kuasa angin
Semburkan angin secara membabi tonyok buta ke kepala lu. Untuk mendapatkan angin yg konsisten, guna vakum rumah. Praktikkan pukul 6ptg, sebab itu time kutu tidur. So, kutu2 dalam keadaan tidak berjaga2, senang sikit kerja penganginan.

contoh suasana ribut vakum di kulit kepala

2. Kuasa Air
Rendamkan kepala dalam air. Boleh juga kalau lu nak cuba di lautan. Secara teori alam, kutu akan terkapai2 lalu lemas tanpa alat bantuan pernafasan. Tapi, tak tahu pulak gua kalau kutu boleh bernafas secara anaerob.


contoh perkampungan kutu dilanda banjir

3. Kuasa api
Gua tak rasa kutu ada pasukan bomba dia orang. Lu bakar jelah rambut lu. Setel. Kutu padam, lu pun padam. ha ha ha

kiter bakor, kiter bakor

4. Biological parasite control
Cara ni sangat mudah. Lu beli sekor tapir, then lu bela tapir tu atas kepala lu. Ya, gua tahu tapir makan semut dan anai2, tapi gua percaya dia juga ada selera pada kutu, since rupa semut, anai2 dan kutu lebih kurang. Eh, lu jangan risau lah. Sumpah gua dah google yang tapir ni haiwan yang tak makan manusia. miaha ha ha

tapir lunch, somewhere on head

sebelum gua mengarut dan suruh lu bela rimau pulak atas kepala lu, baik gua stop. ha ha ha


chow
p/s: Gua tak ada kutu pun, gua ada belajar fasal kutu, pediculus humanus capitis, so saja buat entry ni.heheh
p/s 2: Malaysia sgt hebat semalam.

shawn razaleigh

102 comments:

  1. aku rasa kalau bela tapir atas kepala cari maut ada la,wakakakaka! ko ni memang sengal lah,wakaakkaka! lu mesti ada kutu kan duk buat entri ni,wakakakakakaka :P

    ReplyDelete
  2. huh!!
    nmpak sgt shawn ni ada kutu..:P

    ReplyDelete
  3. pukul 6 kutu tidur?
    taw pulak hang ye shawn?
    hahahahahha

    ReplyDelete
  4. meaw

    gua belajar fasal kutu. sebab tu buat entry kutu. cilakak. gua kena balik

    ReplyDelete
  5. Berguna betul la tips ni.. Lau praktikkan cara cm kat atas 2, bukan kutu je hilang, bahkan hbs semua tok nenek binatang parasit mampus.. hahaha..

    http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. gila apa nk letak tapir atas kepala, haha

    ReplyDelete
  7. bongok ahh kaun i bhahahaaha . nape tak bela beruk mak nyehh atas pale otakk tak ke bagus ? beruk kan suka carik kutu . haktuihhhh . kau ni nak soh budak 16TAHUN jugak bagitahu . hahhaa

    ReplyDelete
  8. eka

    hahah
    aahkan. gua tak pk. lemah betul otak gua yg dah 80an ni.haha

    ReplyDelete
  9. pakai tapir hahahaha

    ah! sebut pasal kutu, rasa mcm geli jak...kepala aku cam gatal2...

    ReplyDelete
  10. abu

    hahah. dia mmg merebak melalui internet, mcm virus

    ReplyDelete
  11. ouh. bru tahu ade tapir sekecik itu yang boleh taruk atas kepala. gempak! kalau bela letak dalam akuarium sangat comel. kahkahkah *oke aku dh merepek macam kau jugak ni*

    ReplyDelete
  12. nabilah

    hahaha
    kena masuk kelas berenang dulu

    ReplyDelete
  13. kjaharun

    hahaha. bkn lu ke yg suruh gua belakan utk lu?

    ReplyDelete
  14. kalo pakai ridsect agak2 berkesan tak? kekekeke..

    ReplyDelete
  15. asyila

    berkesan. dan boleh sejukkan kepala sekali

    ReplyDelete
  16. eii!..apa ni citer kutu nie..eeiii!!

    hahaha, wa ngaku lah...dulu kecik2 wa pernah ada kutu..ntah dari mana sesat...abah wa kasi rambut wa mcm GIJOE..peehhh...masa tu ada jugalah rasa riak takbur bagai...hahaha

    *gunakanlah...bawang putih...nnti mata kutu pedih...haha, tp ini seriyes...tumbuk bawang putih jgn..lumur atas kepala...amek kain putih..kain kapan tak bleh aa...pakai lampin baby yg dah terpakai...yg baru jgn..nnti kena lempang!..haha, pastue sure...kutu mabuk lekat kat kain...

    Shawn, lu kan lelaki..botak je lah klu ada kutu pun...miahahaha

    pelawokk..pelawokkk..pelawokk *sebut3kalidgnlajulajuayattersebut*
    -rujukkan citer hantu kat limah-

    ReplyDelete
  17. sepet kuku

    tak ada kutu pun, gua ada belajar fasal kutu, pediculus humanus capitis, so saja buat entry ni.

    ReplyDelete
  18. wa nak bagitahu gaks..lu nak tahu ke tak nak...yg penting wa dah taip...

    wa tak puas hati tul tadi, masa entry ni lu baru launching..wa org pertama..sbb wa tgh belek2 blog lu nie...baru wa nak komen...bos wa plak soh wa wat keje...haper dia tak nampak ke..wa tgk bc blog lu..pehh!menyirap jek...sib baik bukan wa bayar gaji dia kan, dia bayar gaji wa dan keje itu tanggungjawab wa..bukan tanggungjawab bos wa..haissh!.panas tul hati!...hahaha

    *biasalah emosi perempuan*

    ReplyDelete
  19. owhh..tak ada kutu..ingat ada..baguslah..apa yg ada,ilmu...kita kongsi kan..

    ReplyDelete
  20. sepet kuku


    lu patot sound bos lu. tak pun lu pecat je jawatan dia.

    pentingkan gua dari bos lu lain kali ok? hahahah

    ReplyDelete
  21. Shawn Razaleigh..

    wa akn pentingkan lu lebih dari anak bujang makcik sebelah umah wa...haha..

    ReplyDelete
  22. persoaalannya..shawn ade kutu tak ?tanak la dating cenggini........larikkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  23. sepet kuku

    itu yg kita mahu.hahahha

    ReplyDelete
  24. ezza

    ni pahal semua tuduh melulu ni.ngaummm

    ReplyDelete
  25. hahaha..

    muka senyum je bakar kepala.. kepala dengan tapir, bukan tapir lagi besar ker? :P

    ReplyDelete
  26. Hahaha. Kalau guna kuasa tanah tak boleh ke.? Benamkan terus kepala. Kutu mati. Kita pun.. err.. HAHA. Okay. Abaikan XD.

    ReplyDelete
  27. ADA TAPIR YANG SAIZ KECIL BOLEH MUAT ATAS KEPALA KE? O.O

    p/s :saya mengharapkan industri filem malaysia lebih kepada komedi instead of seram.cerita seram menakutkan saya ;(

    ReplyDelete
  28. hana

    ada, rasanya lah.heheh
    fasal filem, betul 2

    ReplyDelete
  29. hahahahahahha setiap gambar tu lawak. kau ni siot ah

    ReplyDelete
  30. mcm sial, kesian haji derris tak sempat solat.hahaha

    ReplyDelete
  31. mana nak cari kutu wehh? aku nak letak kat kepala aku lepas tu nak try buat benda ni semua..hahaha

    ReplyDelete
  32. aisya

    tah. cuba kau carik dalam kayu. eh tu anai2. miahahaha

    ReplyDelete
  33. monyet suka kutu..hahaha...boleh mntak tolong monyet..heee

    ReplyDelete
  34. entry nie bagus untuk rapunzel nie! haha~ maklumla...rambut rapunzel pnjng...kutu pun suka...:P huhu~

    ReplyDelete
  35. ika


    haha. botak jelah. rambut pnjg sgt

    ReplyDelete
  36. kat mane lu jmpe tapir besar semut tuh? smpai kat kepala pun muat kah3 ;D

    ReplyDelete
  37. kehkehkeh..trsangatlah bernas idea kau itu..hehe.

    ReplyDelete
  38. adoi mntak share dekat fb oii ,lawak gilaaaaaa :P kah kah

    ReplyDelete
  39. hahaha ! mujo xpenah ade kutu.. hehe

    ReplyDelete
  40. Shawn, kalau rambut pacak kutu pun takut nak hinggap, ye tak???

    ReplyDelete
  41. novex

    kutu pun senang kena tikam mcm tu.hehe

    ReplyDelete
  42. kau ada kutu??? pehhhh dah lama tak dgr pasal kutu ahhahaha...

    cantik tapir tu... kah kah

    ReplyDelete
  43. tang tapir tu aku xmmpu. ahaiii

    ReplyDelete
  44. mashita

    hahajugak.nanti gua singgah rumah lu

    ReplyDelete
  45. oh..parasitology eh..
    lu baru thn 2 ke?
    hurm..

    kalau ada pediculus pubis cemana lak? huahuahua..

    ReplyDelete
  46. syira

    tak. gua tahun 3 da. yg ni gua belajar time 1styear.

    kalau pediculus pubis. botakkan saja..hehe

    ReplyDelete
  47. wuahaha..ecece..ye ke ta de kutu..pengalaman sendiri nih mungkin?? haha

    ReplyDelete
  48. sirap masin

    haha.palotak anda.

    ReplyDelete
  49. yang bhgian tapir tu wat wa gelak hahah

    ReplyDelete
  50. aku rasa kepala kau ni sedang elok untuk di paku payungkan ...keh3

    ReplyDelete
  51. ezan idma

    hehe
    ada jual kat kedai pet

    ReplyDelete
  52. bahahhaha.sengal punye entry..pasal kutu :P

    ReplyDelete
  53. mesti rambut lu penuh kutu ni..haha xP

    ReplyDelete
  54. hahaha sengal. tak sempat solat, tsunami melanda :D

    ReplyDelete
  55. aku tak boley bayangkan tapir kat atas kpale , gila apa ?

    wakaka ;p

    ReplyDelete
  56. tapir kalo kecik takpe..HAHAHA

    ReplyDelete
  57. gile babas kutu takbir..hahahaha..(gelak pecah lemak)

    ReplyDelete
  58. seronok baca..macam baca komik pulak..nice :)

    ReplyDelete
  59. haha...tapir miniature ada x, lau yg gabak tu takkan nk bubuh ats kple =D

    eh, i takde kutu k

    ReplyDelete
  60. comel aje kutu kau. siap nama haji derris lagi. hahahahahahahaa

    ReplyDelete
  61. sempena bln pose ni elok la kutu2 2 djadikan juadah bbruka puase..huhuhuhuh...


    sodaaappp je tenuk 2 layan kutu ats kple...penuh gaye..:D

    ReplyDelete
  62. bila ak bca entry nih, ak tingat msa ak blaja ento..
    ad gak blaja psl kutu.. huk3..
    mls ak nk mengigt nma fmilynya..

    ReplyDelete
  63. owhh..tak ada kutu..ingat ada..baguslah..apa yg ada,ilmu...kita kongsi kan..

    ReplyDelete
  64. tak nak ingat peristiwa kutu,, ngeri!

    ReplyDelete

r k g fb like

r k g